Valeria Seraya-Rautaneva

Lempäälä
Yliopisto-opettaja, 38

Olen Venäjältä kotoisin ja päädyin asumaan Lempäälään noin 18 vuotta sitten. Aikaisemmin en osannut edes kuvitella voivani vielä joku päivä asua metsän reunalla ja pellon laidalla, mutta niin siinä sitten kuitenkin kävi.

Perheeseeni kuuluvat mies, 2 lasta ja koira. Harrastuksiakin on kertynyt laidasta laitaan metsänhoidosta teatterifanitukseen, kunhan niihin on aikaa.

En perusta vaalilupauksista, mutta uskon tavoitteisiin ja yhteistyöhön. Itse toivon näkeväni Lempäälän tulevaisuudessa hyvänä paikkana kasvaa ja kehittyä. Pidän erilaisuutta ja monenlaisuutta mahdollisuutena. Yhdistämällä nämä taitoon kuunnella ja kuulla ja yhteistyöhön yli puolue- ja kulttuuritaustarajojen, voi saada positiivisia tuloksia aikaiseksi.

Uskon että yhdessä tekemällä hyvä tulee!

Vaaliteemat

Turvalliset ja tasa-arvoiset koulut

Tunnen koulumaailman sekä ammattini puolesta, että kantapään kautta. Pidän tärkeänä koulumaailman tasa-arvoa, oppilaiden tasavertaisia mahdollisuuksia, koulujen kehitystä ja jokaisen mahdollisuutta harrastaa tai viettää aikaa turvallisessa ympäristössä.

Paikalliset yritykset näkyville.

Pidän paikallisia tuottajia osana Lempäälän viehätysvoimaa ja toivon heille lisää näkyvyyttä ja kehitysmahdollisuuksia.

Vapaus rakentaa, asua ja yrittää

Mielestäni maalaiskuntaan kuuluu mahdollisuus asua haja-asutusalueella. Entisenä kaupunkilaisena pidän nykyään mahdollisuuden asua pellon reunalla ja metsän laidalla rikkautena.