Jari Kuusemo

Loppi
yrittäjä, 62

Olen jokin aika sitten paluumuuttanut Lopelle ja perheeseeni kuuluu vaimo, kaksi koiraa ja kissa. Kasvoin ja kävin koulut Lopella kunnes työelämä vei minut muualle. Työuran päätyttyä muutin kotikonnulle ja jatkoin yrittäjätoimintaa jota olin vuosien ajan harjoittanut sivutoimisesti. Yritystoimintaani tänä päivänä kuulu koneurakointi, metsätalous sekä kiinteistövuokraus ja kiinteistöhuolto. Olen aina osallistunut aktiivisesti erillaisiin yhdistystoimintoihin ja nyt on heränyt ajatus, että voisin osallistua kunnalliseen päätöksentekoon ja omalta osaltani tuuppia yhteisiä asioita eteenpäin.

Vaaliteemat

Elinvoimainen Loppi

Mielestäni paikkakunnan elinvoimaisuuteen ja vireyteen vaikuttaa paljon siellä toimiva yritysverkosto. On oikeastaan onni, ettei Lopella ole yhtä todella suurta työnantajaa vaan on lukemattomia pieniä ja keskisuuria yrityksiä. Myös vahva maatalous tuo paikakunnalle yleensä vireyttä. Niinpä monipuolisen yritystoiminan pysyminen ja kehittäminen on paikkakunnalle eduksi ja siitä seuraa yleensä myönteisiä asioita.

Kouluverkosto

Kunnan elinvoimaisuuteen liittyy myös kattava kouluverkosto. Nuoret ihmiset, jotka miettivät missä haluaisivat asua laittavat lasten koulunkäyntimahdollisuudet tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi. Kunta ei voi ajatella lapsia kustannuseränä vaan sijoituksena tulevaisuuteen.

Terveydenhuoltopalvelut

Lääkäri- ja terveydehuoltapalveluita tulee parantaa Lopella. Huomattavia kustannuksia yhteiskunnalle aiheuttuu kymmenien kilometrien kelakyydeistä ja vanhempien työaikaa kuluu lasten lääkärikäynteihin jos ei omalta paikkakunnalta saa terveydenhuoltopalveluita.
Viimevuosina kehitys on ollut huononlainen ja nyt tulee selvittää kaikki mahdollisuudet miten kehityssuunnan saisi muutettua.