Marja Ukkola

Loppi
terveydenhoitaja, maanviljelijä evp, 65

Koulutukseltani olen sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja. Halmelan tilan emäntänä toimin 31 vuotta, jolloin pääsin eläkkeelle suht'koht ehjänä. Tila siirtyi sukupolvenvaihdoksella pojalle ja miniälle. Yhdistysihmisenä olen ollut mukana MTK:ssa, MLL:ssä, Loppijärven suojeluyhdistyksessä sekä kuntapolitiikassa vuodesta 1993. Ensin alakoulujen johtokunnan pj, vuodesta 2001 valtuustossa 16 v, kunnanhallituksessa 12 v, josta puheenjohtajan 4 v sekä tarkastuslautakunnassa 4 v.
Tällä hetkellä tärkein tehtäväni on olla isoäitinä 2 pienelle lapsenlapselle.

Vaaliteemat

Lääkärit takaisin Lopelle

Lopen terveysasemalta "ryövättiin" riihimäkeläisten johtaman terkkarin kuntayhtymän
toimesta lääkäripalvelut. Onkohan Suomessa muita n.8000 asukkaan kuntaa, josta ne puuttuvat!!! Sote-uudistuksessa on turvattava perusterveydenhuollon ja sosiaalihuollon palvelut lähipalveluina.

Lopella perheiden arki sujuu ja yrittäjä on kunkku.

Päiväkoti-ja koulu ovat lapsiperheen kannalta tärkeimmät palvelut, joiden on toimittava hyvässä yhteistyössä kotien kanssa.

Lopen kuntaan on markkinoitu tv-ja sähköisen median keinoin. Olemme saaneet uusia asukkaita tonnin-tonttikampanjalla. Rakentamisvalmiita yritystontteja on useammassa
paikassa. Kunnantalolla on oltava skumpat kylmässä ja punainen matto, jos yrittäjä tulee taloon. LUPA asioiden hoiduttava kuin rasvattu salama.

Kunnan talous

Kunnan talouden tasapainon eteen olemme tehneet 10 vuotta määrätietoista työtä.
Ylijäämää on taseessa 16 M euroa. Taloustarkka vakaa markka saa luvan jatkua!
Hörhötyksiin ei lähdetä.