62

Petri Mustajoki

Loppi
21

Olen 21-vuotias nuori mies Läyliäisistä. Työskentelen perheyrityksessämme kuljetus- ja maanrakennusalalla. Harrastuksiini kuuluu vpk-toiminta.
Olen aina ollut kiinnostunut kotikuntani asioista. Nyt otin askeleen eteenpäin vaikuttamisen tiellä ja lähdin kuntavaaleihin ehdokkaaksi!

Olen mukana Sisä-Suomen Kuljetusyrittäjät ry:n nuorten yrittäjien ryhmässä. Lisäksi olen Lopen Ammattiautoilijat ry:n hallituksen varajäsen sekä Lopen Vapaaehtoinen Palokunta ry:n sihteeri, rahastonhoitaja sekä nuoriso-osaston johtaja.

Lopen tulee tavoitella tasaista kasvua. Uusia asukkaita tulee houkutella pääkaupunkiseudulta laadukkaalla tonttitarjonnalla ja palveluilla, mutta on myös tärkeää pitää huolta kuntamme nykyisistä asukkaista, jotta saamme pidettyä heidät kuntamme asukkaina. Investoida pitää, jotta kuntamme pysyy elinvoimaisena ja kehittyy, mutta talouden realiteetit huomioiden. Hyvinvoivat ja tyytyväiset kuntalaiset ovat Lopen voimavara!

Pienillä teoilla ja pitkäjänteisellä työllä saamme Lopesta elinvoimaisen sekä kasvavan kunnan.

Vaaliteemat

Asuminen ja peruspalvelut

Kunnassamme tulee olla riittävä ja monipuolinen asuntotarjonta. Tällä hetkellä moni nuori tuskailee huonon vuokra-asuntotarjonnan kanssa, valitettavan moni muuttaa naapurikaupunkeihin osittain tästä syystä. Kuntalaisillamme tulee olla riittävät peruspalvelut kohtuullisen matkan päässä.

Kunnan yleisilme

Pienillä asioilla on suuri merkitys kunnan yleisilmeeseen. Huonosti hoidetut viheralueet, ruohottuneet katukiveykset ja liikenteenjakajat, kallellaan olevat liikennemerkit yms. eivät anna kovin mairittelevaa kuvaa kunnastamme. Näiden fiksaus ei mahdottomia maksaisi. Ja jos näitä töitä palkkaamme tekemään oman kunnan nuoria, saamme tuplahyödyn panostuksestamme.

Työssäkäynti ja elinkeinoelämä

Lopen työssäkäyntialue sijoittuu pääkaupunkiseudulle sekä naapurikuntiin. Kunnan tulee edistää työssäkäyntiä pitämällä huolta liikenneyhteyksistä (yhdessä ELY-keskuksen kanssa) ja kehittämällä etätyömahdollisuuksia (valokuitu, etätyöpisteet). Lisäksi on syytä huomioida joustava lasten päivähoito, jotta vanhempien työssäkäynti on mahdollista.

Lopen kunnan sekä kunnan asukkaiden etu on vireä elinkeinoelämä kunnassamme.
Luvituksien ja muun byrokratian tulee hoitua kunnassamme sujuvasti.