Eino Jakkula

Lumijoki
rakennusinsinööri, eläkeläinen, 69

Olen 69-vuotias rakennusinsinööri ja jäänyt eläkkeelle 5 vuotta sitten Lumijoen kunnan kunnaninsinöörin virasta. Tällä hetkellä toimin yrittäjänä omalla toiminimellä olevassa yrityksessä Isännöinti ja valvonta Eino Jakkula. Minulla on hoidettavana tällä hetkellä kolmen taloyhtiön isännöinti sekä myös Lumijoen vanhustentaloyhdistys ry:n sihteerin tehtävät. Tämän lisäksi toimin vastaavana työnjohtajana muutamissa omakotitalon rakentamisessa. Kuluneen valtuustokauden olen saanut toimia kunnanvaltuuston puheenjohtajana.
Harrastuksiini kuuluu penkkiurheilu ja hyötyliikunta mm. marjastuksen puitteissa.
Perheeseeni kuuluu puoliso sekä pojan perhe.

Vaaliteemat

Elinvoiman lisääminen

Kunnan tulee luoda edellytykset kunnassa toimiville yrityksille kaikin mahdollisin keinoin, esim infra tulee olla kunnossa, taksat kohtuullisia ja lupakäytäntö joustavaa.

Peruspalvelut ja talous tulee pitää kunnossa

Lumijoen SOTE-ulkoistus on turvannut viime vuosien toimivat ja taloudelliset SOTE-palvelut, ja lähipalvelut tulee turvata myös jatkossa. Kunnan perusopetuksen ja varhaiskasvatuksen tilat ja oppimisympäristö tulee pitää kunnossa.

Yhteistyöllä parempaa

Lumijoella on lukuisia yhteisöjä, jotka lisäävät kuntalaisten aktiivisuutta ja hyvinvointia.
Kunnan tulee turvata eri yhteisöjen toimivuus omilla toimilla. Esim. tiekuntien avustukset tulee pitää vähintään nykyisellä tasolla, jotta myös haja-asutusalueella asuvilla on mahdollisuus hyvään elämään.