Jaana Ollakka

Lumijoki
Lastenhoitaja, 46

Olen 46-vuotias lastenhoitaja ja opiskelen parhaillaan Sosionomiksi Lapin AMK:ssa. Perheeseeni kuuluu maatalousyrittäjänä työskentelevä aviopuoliso ja kaksi aikuista lasta. Vapaa-aikani kuluu maatilaa emännöiden, luonnossa liikkuen ja koiraharrastuksen sekä yhdistystoiminnan merkeissä.

( Keskustanaiset P-P-piirin johtokunnan jäsen, Lumijoen 4H varapj, Lumijoen Maa-ja kotitalousnaiset johtokunnan jäsen, Lumijoen Keskustanaiset pj, Lumijoen Lumihukat pj.)

Kotikuntani on minulle tärkeä ja sen elinvoimaisuuden säilyttäminen yrittäjyyttä, maataloutta ja lähialueiden tuotteita ja palveluja arvostaen.
Lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointi ovat lähellä sydäntäni ja haluankin, että lapset ja nuoret voivat luottaa, että päättäjät tekevät päätöksiä heidän parhaakseen.

Olen yhteistyökykyinen, ihmisten tarpeet ymmärtävä, ihmisyyttä kunnioittava ja kokemuksellani pystyn hahmottamaan kuntapolitiikan isoja kuvioita useasta näkökulmasta perustuen realismiin ja faktoihin. Minulla on positiivinen ja kehittävä ote niin työssäni kuin yhteisten asioiden hoidossakin.

Kokemusta ja tietoa kunnan asioiden hoidosta on karttunut valtuutettuna ja kunnanhallituksessa kolme kautta (2009-) ja viimeiset neljä vuotta (2017-) olen toiminut kunnanhallituksen puheenjohtajana. Vielä olisi halua ja intoa jatkaa.

Mielestäni on tärkeä tehdä sellaisia päätöksiä, joissa arvioidaan niiden vaikutuksia kaikkiin kuntalaisiin ja tehdään toimenpiteitä kaikkien kuntalaisten parhaaksi, vauvasta vaariin kuten kuntastrategiammekin visioi. Minulle on tärkeää tehdä yhteistyötä kuntalaisten kanssa ja edustuksellinen demokratia toteutuu vain tekemällä yhteistyötä avoimesti.

Vaaliteemat

Lumijoen hyvinvointi tehdään yhdessä

Kuntalaisten kuuleminen, osallistaminen ja vaikutuskanavien
lisääminen