Satu Kylmänen-Koivula

Lumijoki
myymäläpäällikkö, tradenomi, 40

Olen 40-vuotias myymäläpäällikkö ja koulutukseltani olen tradenomi. Perheeseeni kuuluu aviomies ja kaksi lasta, 5-vuotias poika ja erityisnuori 17-vuotias tytär. Kotoisin olen Oulusta, mutta Lumijoella olen asunut jo 20 vuotta ja siitä on tullut minulle tärkeä kotikunta ja haluan olla mukana kehittämässä sen toimintaa. Mielestäni on tärkeää kehittää pienen paikkakuntamme peruspalveluita ja elinvoimaisuutta panostamalla yrittäjyyteen, jotta saisimme oman kunnan alueelle lisää pysyviä työpaikkoja omille kuntalaisille. Näitä asioita kehittämällä lisää takaamme muuttoliikkeen lisääntymisen. Nyt on korkea aika panostaa myös teiden tasapuoliseen kunnossapitoon kunnan alueella, paneutumalla esimerkiksi sorateiden höyläys tarpeisiin läpi vuoden. On tärkeää, että yhdessä tehdään kunnasta turvallinen paikka elää, otetaan enemmän huomioon lapsiperheiden ja nuorten tarpeita päätöksenteossa sekä taataan iäkkäille laadukas vanhuus.