Sisko Sutela

Lumijoki
maatilayrittäjä, eläkeläinen, 61

Olen toiminut maatilayrittäjänä 38 vuotta ja nyt eläkkeellä. Harrastuksiani ovat lukeminen, musiikki ja taiteet. Olen kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista, päivän politiikasta ja kotikuntani kehityksestä. Siksi lähdinkin ehdokkaaksi kuntavaaleihin, nyt ensimmäistä kertaa. Olen perusturvalautakunnan jäsen ja kuulun Keskustan paikallisyhdistyksen johtokuntaan. Lumijoen seurakunnassa olen kirkkovaltuuston ja -neuvoston jäsen.

Vaaliteemat

Peruspalvelut

Pidän erittäin tärkeänä, että kaikille ikäryhmille kunnassamme pystytään edelleen tarjoamaan laadukkaat sosiaali- ja terveyspalvelut.

Koulutus ja kulttuuri / elinvoima

Sivistys, vapaa-ajan palvelut ja viihtyminen ovat avaimia hyvään elämään. Ne ovat myös tärkeä osa kunnan elinvoimaisuutta. Lähikoulujen ja päiväkotien toimivuus ja turvallisuus ovat avainasemassa. Elinvoimaa tuo myös yrittäjyyttä ja investointeja tukeva kaavoitus sekä jo olemassa olevan yritystoiminnan kannustaminen ja lähiruokaosaamisen hyödyntäminen kunnassa.

Talous ja kuntalaisten osallistuminen

Vakaa talous mahdollistaa kunnan itsenäisyyden ja päätösvallan pysymisen omissa käsissä. Avoin tiedottaminen ja kuntalaisten kuuleminen edistää aktiivisen kuntalaisuuden mallia.