Toni Hangasvaara

Lumijoki
Työnjohtaja, 42

Olen 5-vuotta Lumijoella asunut Lapin kasvatti. Hyvin juurtunut ja luonnon läheiseen kuntaan ihastunut mies. Maaseutumaisema on tuttu jo lapsuudesta ja sen takia tänne onkin ollut helppo asettua.

Meren läheisyys tuo upean lisän muuten niin viljaviin maisemiin. Haaveena onkin jonain päivänä hankkia purjevene ja päästä nauttimaan kesästä myös vesille.

Ammatiltani olen työnjohtaja asfalttialalla. Harrastuksiini kuuluu ulkoilu luonnossa, puusta rakentaminen, mökkeily ja tietokonepelien (Counter-Strike) pelaaminen, jos aikaa jää perheeltä ja muilta aktiviteeteiltä.

Kuntapolitiikkaan lähdin mukaan, koska haluan osaltani olla vaikuttamassa siihen, että Lumijoki säilyy ja kehittyy kuntana, jossa on turvallista kasvaa, asua ja ikääntyä.

Vaaliteemat

Julkinen rakentaminen

Haluan, että kunta jatkaa massiivipuurakentamisen linjalla tulevissa rakennusprojekteissaan hirsikoulun lisäksi. Puu on rakennusmateriaalina maassamme hyvin tunnettu, ilmastoomme hyvin soveltuva ja ympäristöystävällinen valinta. Mahdollisuuksien mukaan tulisi pyrkiä käyttämään paikallisia yrityksiä ja yrittäjiä.

Yrittämisen mahdollistaminen

Kunnastamme löytyy kokoonsa nähden paljon yrittäjiä useilta eri aloilta. Yritykset luovat työpaikkoja ja siten lisäävät kunnan ja kuntalaisten hyvinvointia. Kunnan tulee jatkossakin kaavoituksella, edullisilla tonteilla ja joustavilla lupakäytännöillä mahdollistaa uusien yritysten syntyminen ja olemassa olevien yritysten pysyminen Lumijoella.