Mikko Tegel

Marttila
DI, eläkeläinen, 67

Olen Mikko Tegel ja asetuin Marttilaan neljä vuosikymmentä sitten tavatessani täältä vaimoni Liisan. Perheeseemme kuuluu neljä lasta, jotka ovat jo muuttaneet pois kotoa. Synnyin Forssassa 1953, mutta sukuni juuret ovat Marttilasta yli 100 vuoden takaa.
Asumme Paimionjoen rannalla entisessä Krouvinmyllyn talossa, jonka pihapiiriin kuuluu vanha vesimylly.

Diplomi-insinöörinä palvelin pitkään Paimiossa käyttöpäällikkönä Lounais-Suomen Sähkö Oy:ssä, myöhemmin Fortumissa ja Carunassa.
Nyt eläkkeellä aikani kuluu lastenlapsia hoitaen. Harrastuksina on huonekalujen verhoilu, rakentelu ja käytettyjen esineiden korjailu sekä talviuinti.

Luottamustoimissa olen mukana kunnanvaltuustossa ja noin kolmekymmentä vuotta sivistyslautakunnassa Kosken ja Loimaan kuntien kanssa. Tällä valtuustokaudella toimin teknisessä lautakunnassa ja tarkastuslautakunnassa sen puheenjohtajana.
Marttila-Seurassa olen osallistunut kotiseututoimintaan. Järjestötoiminnassa olen ollut aktiivina Marttilan Lions-clubissa vuodesta 1991 asti.

Vaaliteemat

Etätyöstä houkutin asettua Marttilaan

Tulevaisuudessa yhä useamman ihmisen elämästä tulee paikkariippumatonta. Voit opiskella tai hoitaa monia työtehtäviä vaikka syrjäisestä mökistä, saariston loma-asunnolta tai sukutilan tuvan pöydän äärestä. Työmatkoista säästyneen ajan voi käyttää esimerkiksi omiin harrastuksiin. Tämä mahdollisuus on käytettävä nyt, kun sitä on vuoden ajan koko valtakunnan laajuisesti ahkeraan kokeiltu.