Olli-Pekka Aalto

Marttila
maatalousyrittäjä, agrologi (AMK), 40

Toimin päätoimisena viljelijänä kotitilallani Rekoisten kylässä. Perheeseeni kuuluu vaimo sekä kolme lasta.

Kuten jokainen järjestötoimintaan joskus päätynyt tietää, kun suostuu kerran, niin löytää itsensä useammastakin paikasta. Tehtävät erilaisissa yhdistyksissä ovatkin kiinteä osa vapaa-aikaa. Silloin kun ehtii, on kiva käydä uimassa.

Kunnallisessa päätöksenteossa olen ollut mukana vuodesta 2001, jolloin aloitin silloisessa kulttuurilautakunnassa. Aika kulttuurilautakunnassa sisälsi paljon mielenkiintoisia asioita runonlausunnasta Alvari Rinteen elämänkerran julkaisutilaisuudessa kunnan 600-vuotisjuhlan suunnitteluun. Siis paljon muutakin kuin vain sitä kokoustamista ja pullan syöntiä. Se oli niin mielenkiintoista, että sai jatkamaan eteenpäin, vieläkin.

Vaaliteemat

Liikkuva kunta

Riittävällä ja monipuolisella liikuntatarjonnalla taaperoista mummoihin ja vaareihin on paljon hyötyjä. Peruskunto pysyy yllä ja samalla ehkäistään monia vaivoja diabeteksestä nivelvaivoihin. Näistä on hyötyä sekä jokaiselle meistä itsellemme, mutta myös koko yhteisölle, kun ihmisten työkyky pysyy parempana ja senorit pystyvät elämään pidempään haluamallaan tavalla.

Tervetuloa Marttilaan!

Etätyö ja monipaikkainen asuminen on ottanut viimeisen vuoden aikana suuria harppauksia. Töitä on tehty kotien terasseilla ja mökeillä. Moneen pitkään tyhjillään olleeseen kiinteistöön onkin syttynyt valot. Virallisessa asukasluvussa tämä ei silti ole juuri näkynyt. Mökkien käyttötarkoituksen muuttamista asuinkäyttöön voidaan helpottaa silti tinkimättä vaatimuksista niiden soveltuvuudesta ympärivuotiseen käyttöön.