Antti Pakarinen

Mikkeli
diplomi-insinööri, 37

Olen 36-vuotias ohjelmistokehittäjä, kahden lapsen isä ja harrastemuusikko. Koulutukseltani olen diplomi-insinööri. Juureni ovat syvällä savossa Rautalammin maaseudulla. Opiskelujen perässä olen kulkenut Virroilta Jyväskylän kautta Kuopioon ja lopulta Helsinkiin. Muutimme perheeni kanssa Mikkelin Suomenniemelle esikoisemme synnyttyä vuonna 2014. Siitä asti olen ollut kokopäiväisesti etätyössä, joten sillä saralla olen jo kokemusasiantuntija.

Vuonna 2017 astuin suuriin saappaisiin Suomenniemen aluejohtokunnan puheenjohtajaksi. Tässä tehtävässä olen päässyt rakentamaan verkostoa ympäri Mikkeliä ja olen oppinut tuntemaan myös kaupunkiorganisaation toimintaa. Olen nähnyt ja kuullut eri alueiden vahvuuksista ja kehittämistarpeista ja osallistunut käytännön tasolla oman alueeni kehittämistyöhön. Tämän myötä uskon, että Mikkelillä on muuttuvassa maailmassa näytön paikka monipuolisena maaseutukaupunkina.

Toimintatavoiltani olen vahvasti ratkaisukeskeinen, uskon yhteistyöhön ja rakentavaan keskusteluun.