Anu Kokkonen

Mikkeli
Apulaisrehtori, 51

Olen Anu Kokkonen, 50-vuotias yhtenäiskoulun apulaisrehtori Mikkelin Rantakylästä. Voimaa elämääni saan läheisten ohella mm. luonnossa liikkumisesta ja kotoilusta. On tärkeää pitää lapsista ja nuorista hyvää huolta, auttaa perheitä voimaan hyvin ja mahdollistaa elinvoimainen yritystoiminta kaupungissamme. Tämä on ihmisen kokoinen kaupunki, turvallinen ja viihtyisä. Mikkeli on hyvä kotikaupunki ihmisen koko elinkaaren ajan. Täällä on hyvä asua ja elää. Sellaisena toivon sen pysyvänkin.

Vaaliteemat

Ihmisen kokoinen Mikkeli

Meillä on oikeus tulla nähdyksi, kuulluksi ja rakastetuksi elämässämme siten, että koemme onnellisuutta, osallisuutta ja yhteenkuuluvuutta yhteiskunnassamme. Jokaiselle on oma paikkansa ja kaikkia tarvitaan. On tärkeää, että yksilö pystyy kasvamaan ja kehittymään täyteen potentiaaliinsa. Matalankynnyksen yhteiskunnalliset palvelut toimivat tukimuotoina hyvinvointia edistäen. Laadukas ja monipuolinen varhaiskasvatus sekä koulutus antavat jokaiselle lapselle erinomaiset lähtökohdat elämään.

Elinvoimainen Mikkeli

Mikkelin elinvoimaisuuden eteen tarvitsemme innovatiivista, energistä ja uutta ajattelua yrittäjyyden mahdollistamiseksi. Olemassa olevan yritystoiminnan vahvistamisen lisäksi uudet tuulet ovat tervetulleita. Monipaikkaisuus, yrittäjien tarpeen kuuleminen ja siihen vastaaminen sekä ketterä byrokratiatoiminta mahdollistamaan yritysten nopeat tarpeet. Mikkeli on hyvä paikka asua ja elää sekä kehittää yritystoimintaa. Mahdollistetaan alueen kasvu ja kehitys!

Kaunis Mikkeli

Mikkeli on upea paikka asua ja elää. Luontomme on ainutlaatuista, se on lähellä ja helposti nautittavissa. Alueemme mahdollistaa retkeilyn ja luontomatkailun upeat kokemukset. Näitä mahdollisuuksia voisimme jatkojalostaa lisääntyneen kotimaan matkailun ja etätyötoiminnan mahdollistamiseksi. Mikkeli tarjoaa hyvät asuinalueet monipuoliseen asumiseen, joissa palvelut toimivat. Parasta meissä on luonnon ohella, kaunis kaupunki ja keskusta. Torilla tavataan!