Kirsi Olkkonen

Mikkeli
agrologi, 60

Olen Olkkosen Kirsi, 60-vuotias, agrologi, marjatilan ja metsätalouden harjoittaja sekä myynnin ja markkinoinnin ammattilainen.
Perheeseeni kuuluvat aviomies, maatilayrittäjä Jouni, aikuiset tyttäremme Eveliina ja Emilia sekä heidän kumppaninsa Ville ja Wäinö. Asun maatilalla Mikkelissä, Ristiinan Koljolassa.
Toimin tällä hetkellä Mikkelin kaupunginvaltuutettuna ja kaupunginhallituksen 1.varapuheenjohtajana sekä Etelä-Savon maakuntahallituksen jäsenenä
Urheilu ja liikunta ovat lähellä sydäntäni ja harrastukseni yhdistystoiminnan lisäksi. Olen myös saanut politiikan lisäksi vaikuttaa urheilun ja liikunnan hyväksi Etelä-Savon yleisurheilun hallituksen varapuheenjohtajana, Ristiinan urheilijoiden johtokunnan jäsenenä ja yleisurheilujaoston puheenjohtajana. Kaikenlainen kehittäminen luo uutta ja antaa mahdollisuuksia niin maaseudulle kuin kaupunkiin. Ristiinan Läntisen Maa- ja Kotitalousseura ry:n sihteerinä toimiminen on antanut näköalaa maaseudun kehittämiseen.
”Kotiseutumme parhaaksi” on poliittisen toimintani ydin.

Vaaliteemat

Arjen palveluiden tulee toimia kaikkialla

Ikäihmisten erilaisten palvelu-, hoito- ja asumismuotojen kehittäminen sekä omaishoitajien työn tukeminen
Ulkoilu- liikunta- ja harrastuspaikkojen ylläpito. Samalla satsataan hyvinvointiin ja jaksamiseen – kuntalaisten osallistamista asioihin tulee lisätä.

Monipuolinen koulutus

Jokainen nuori tulee kouluttaa yläasteen jälkeen ammattiin.

Elinvoiman lisääminen

Työtä ja työpaikkoja koko Mikkelin alueelle. Yrittämisen edellytykset on turvattava niin maalla kuin kaupungissakin. Tietoliikenneyhteyksien, teiden ja katujen tulee olla kunnossa ja energiaomistuksien kuntien hallussa.
Matkailun kehittäminen - Mm. puhdas luonto,laajat vesistöt, sotahistoria, kalliomaalaukset ovat Mikkelin vahvuuksia.