Laura Hämäläinen

Mikkeli
yhteiskuntatieteiden kandidaatti, kansanedustajan avustaja, 26

Laura Hämäläinen, 26, Otava. Yhteiskuntatieteiden kandidaatti, kahden kansanedustajan eduskunta-avustaja ja viestinnän maisteriopiskelija.

Olen uuden sukupolven päättäjä, keskustalainen yhteiskunta-aktiivi ja kahden koiran omistaja Otavasta. Vapaa-aikanani mieluiten liikun monipuolisesti ja nautin luontopoluista koirieni kanssa.

Minä uskon Mikkelin tulevaisuuteen ja meihin mikkeliläisiin. Kotiseutumme tulevaisuus on haasteista huolimatta täynnä mahdollisuuksia.

Minä teen työtä läheisemmän, kestävämmän ja rakentavamman Mikkelin puolesta. Minulle se tarkoittaa sitä, että ihmisten hyvinvointiin satsataan, elinvoimaa kehitetään ja sitä, että Mikkeli katsoo tulevaisuuteen kaikessa toiminnassaan.

Tällä hetkellä toimin luottamustoimissa ensimmäisen kauden kaupunginvaltuutettuna, Etelä-Savon maakuntavaltuutettuna, Keskustan puoluevaltuutettuna ja puoluehallituksen varajäsenenä. Olen myös Etelä-Savon Keskustan piirin varapuheenjohtaja, Mikkelin Keskustan kunnallisjärjestön puheenjohtaja sekä YK-liiton hallituksen jäsen.

Tehdään yhteistyössä Mikkelistä entistäkin parempi! Lisää ajatuksiani näet nettisivuiltani ja somekanavistani.

Vaaliteemat

Läheisempi Mikkeli

Läheisempi Mikkeli arvostaa hyvinvointia. Yhteisöllisyyteen, osallisuuteen ja harrastamiseen panostetaan. Lähiliikunta, -luonto ja lähidemokratia ovat vahvuuksia, joista pidetään kiinni.

Kestävämpi Mikkeli

Kestävämpi Mikkeli pohjaa tulevaisuuden kuvansa kestäviin arvoihin. Ei siirrä vastuutaan tuleville sukupolville. Tekee työtä sen eteen, että myös tulevaisuudessa Mikkeli on hyvä paikka asua, elää, yrittää ja opiskella.

Rakentavampi Mikkeli

Rakentavampi Mikkeli tekee yhteistyötä. Rakentaa polkua tulevaan. Tarttuu tulevaisuuden trendeihin ja tekee aktiviista työtä vireämmän ja elinvoimaisemman Mikkelin puolesta. Rakentavampi Mikkeli on täynnä mahdollisuuksia: Yrittäjyys, yritteliäisyys ja osaaminen ratkovat aikamme ja seutumme suuria kysymyksiä.