Timo Salonen

Lukitus- ja kaiverrustuote VEP Trading Ky Nokia

Nokialla
Asunut koko ikänsä. Eli tunnen Nokian aikas hyvin
Perheeseeni kuuluu Vaimo, kaksi lasta ja kolme lastenlasta
Lukkojen ja avaimien kanssa tekemisissä vuodesta 1970
Yrittäjänä 47 vuotta mm. Viihde-Shop Nokian Lukkohuolto
Vuoden yrittäjä 2018
Yrittäjät varapuheenjohtaja
Kaupungin elinkeinopoliittisen työryhmän jäsen

Vaaliteemat

Elinvoimainen maaseutu

Elinvoimainen maaseutu on erittäin tärkeä nyt ja tulevaisuudessa vielä tärkeämpi. Olen varma, että maaseutu tulee oleen haluttu asumispaikka. Maaseudulle omakotitalotontteja ja kesämökit, kesäasunnot saatava muuttaa, mahdollisuuksien mukaan, helposti vakituisiksi asunnoiksi. Jäädäkseen tullut etätyö tulee vahvistamaan tätäkin kysyntää. Maaseudulla on monet tiet huonossa kunnossa. Liikkuminen maaseudulla, haja-asutusalueilla turvallisesti ja kaikilla tavoilla, on tehtävä mahdolliseksi.

Yritysten toimintaedellytysten ylläpito ja kehittäminen

Nokialla kaupungin ja yrittäjien yhteistyö toimii erittäin hyvin. Kunnassa on huomattu, että pienet ja keskisuuret yritykset ovat nyt ja tulevaisuudessa merkittäviä työllistäjiä.
On löydettävä keinoja joilla yritykset pystyy riskittömämmin palkkaamaan työntekijöitä.
Työllistämisen esteitä pitää purkaa. Paikallinen sopiminen on yksi tälläinen keino.

Urheilu ja liikunta

Liikuntaa olisi mahdollisuuksien mukaan kaikkien pyrittävä harrastamaan. Nokialla tähänkin on hyviä mahdollisuuksia.
Liikuntapaikkojen kunnossapito pidettävä hyvällä tasolla.
Hyvässä kunnossa olevat kuntalaiset eivät rasita myöskään niin paljon terveydenhuoltoa. Tilat huippu-urheilulle sisätiloissa eivät ole kuitenkaan parhaat mahdolliset. Oikeanmallinen, oikean kokoinen, oikealla sijainnilla oleva palloilu- ja sisäliikuntahalli toisi mukanaan myös mahdollisuuden kulttuuritapahtumiin.