Sari Hirvonen

Sitoutumaton
Rääkkylä
Yrittäjä, 55

Olen 55-vuotias markkinointimerkonomi, yrittäjä ja eläkeläinen. Yritykseni kautta autan hankehallinnoinnissa, toimin tapahtumatuottajana ja teen viestintää mm. sosiaalisessa mediassa. Nämä ovat olleet myös aiemman työurani tehtäväsarkaa erilaisten myyntitöiden lisäksi.

Järjestötoiminnassa olen ollut mukana 45 vuotta - aluksi nuorena harrastajana nuorisoseuran kerhoissa. Myöhemmin kyläyhdistystoiminta, nuorisoseura, kulttuurijärjestöt, marttayhdistys ja monet muut ovat tulleet tutuiksi yhdistysten hallituksissa, sihteerinä, puheenjohtajana, varapuheenjohtajana ja muissa hyvin moninaisissa tehtävissä. Nämä ovat opettaneet toimimaan ihmisten kanssa. Minulle tärkeitä asioita ovat yhteisöllisyys, luonto ja ympäristö sekä kulttuuri.

Päätöksenteossa koen tärkeäksi yhteishengen sekä selkeät ja rakentavat linjat.

Vaaliteemat

Palvelut ja päätöksenteko lähellä kuntalaisia

Paikallisella tasolla tunnemme kuntalaiset ja tarpeemme parhaiten. Koulutus-, sivistys-, kulttuuri- ja liikuntapalvelut tulee turvata kaiken ikäisille vähintään nykyisellä tasolla. Terveyskeskuksen tulee sijaita Rääkkylässä ja palvelut tulee säilyttää vähintään nykyisellä tasolla.

Hyvinvoinnin ja elinvoiman ylläpitäminen ja kehittäminen

Yrittämisen toimintaedellytyksien ylläpitäminen ja kehittäminen.
Nopeiden tietoliikenneyhteyksien hyödyntäminen ja uudenlainen kehittämistyö.
Etätyön ja monipaikkaisuuden mahdollisuudet.
Positiivinen viestintä ja tekemisen ote.