Tanja Makkonen

Rääkkylä
Toimitilahuoltaja, Maatalousyrittäjä, 47

Olen syntyperäinen rääkkyläläinen ja maatalon kasvatti. Olin 24 vuotta toisaalla työelämässä mutta koti aina mielessä. Nyt palasin takaisin kotiseudulle, vaikka enhän täältä tavallaan koskaan lähtenytkään. Kirjoilla olen aina ollut täällä. Minulla on hiukan marjanviljelystä kotitilalla ja maatilan askareet on tuttuja. Luonto on aina ollut lähellä sydäntä.

Haluaisin että rääkkylässä hoidettaisiin asiat hyvässä yhteishengessä ja rakentavasti keskustellen. Liikaa menneeseen ei enää katsottaisi vaan suunta olisi kohti tulevaa. Toki menneestä aina voi ottaa opiksi ja siellä on aina myös tietoa. Rääkkylässä oli ennen hyvä yhteishenki, niin olen kuullut. Saataisiinko se takaisin!

Terveyspalvelut ja hyvä vanhustenhoito on todella tärkeää kunnassamme. Väestömme on ikääntynyt ja hoitoa ja tukea eri asioissa tarvitaan. Myös terveyskeskuspalvelut on säilytettävä. Lähipalvelut on säilytettävä monilta osin.

Elinvoiman ylläpitäminen ja edistäminen kunnassamme.