Tellervo Hurskainen

Rääkkylä
Eläkeläinen, metsätalousinsinööri YAMK, 68

Olen virkeä, aktiivinen ja osallistuva eläkeläinen, joka haluaa vaikuttaa oman kunnan puolesta. Asun mieheni kanssa Niemisessä ja meillä on on neljä lasta ja yhdeksän lastenlasta, joten elämä on aktiivista.

Olen ollut 1980- luvulta jo ensi kerran kunnanvaltuustossa. Kaikkiaan vaikuttamisen vuosia kertyi 20. Sitten työelämä vei muualle ja seurasin kunnan asioita ulkopuolisena.

Työelämän jäätyä taakse halusin edelleen vaikuttaa ja päättää kuntalaisten antaman valtakirjan mukaisesti. Kiitos siitä kuuluu äänestäjille, jotka valitsivat minut nykyiselle kaudelle valtuustoon. Lisäksi olen kunnanhallituksessa ja elinvoimalautakunnassa sekä monessa yhteisössä ja järjestössä kunnan nimeämänä edustajana.

Liki 40 vuoden työelämä niin yksityismetsätalouden kuin metsäteollisuuden palveluksessa sekä iso perhe ovat antaneet ja opettaneet paljon tietoa ja kokemusta asioiden hoitamiseen sekä antaneet avaran katsontakannan ja näkemyksen, joita tarvitaan kunnallispolitiikassa.

Olen selväsanainen ja pystyn tuomaan asioihin oman näkemykseni tarvittaessa. Perehdyn asioihin ja etsin tietoa, ellen tiedä. Nykytekniikkaa hyödyntämällä uusienkaan asioiden eteenpäin vieminen ei ole ongelma.

Vaaliteemat

Huolenpitoa

Puolueemme teema vauvasta vaariin kattaa paljon.
Olen huolissani ikääntyvien, vammaisten ja vanhusten huolenpidosta. Heidän oikeus on saada pysyvät, varmat ja luotettavat ja turvalliset olosuhteet joko kotioloissa tai laitoksessa. Kaikkien kuuluu saada tarvittaessa asianmukainen ja turvallinen hoito.
Omaishoitajille kuuluvan loma-ajan edellytyksenä on omaishoidettavan luotettava ja turvallinen hoitomuoto.