Tarja Lehtovirta

Salo
seurakuntaemäntä, 55

Hei, olen pitkän linjan keskustalainen. Iloinen, suht aktiivinen nainen. Harrastuksiin kuuluu liikunta eri muodoissa, kansantanssi, kuorolaulu ja yhdistystoiminta. Toimin myös Halikon maaseutunaisten puheenjohtajana, jossa olemme järjestäneet ruokakursseja ja ollaan tutustuttu paikallisten tuottajien tuottamiin raaka-aineisiin. Maaseudulla syntyneenä ja kotiseudulla edelleen asuvana on maaseutu minulle tärkeä. Annetaan peltojen vihertää ja kasvattaa meille kotimaista viljaa, marjoja, vihanneksia, juureksia,sokeria ym. Suositaan lähiruokaa mahdollisuuksien mukaan.

Vaaliteemat

Tasa-arvoisuus

Miksi?
Miksi sairastumme. Tulee korona, influenssa, keuhkokuume ym.
Miksi olemme naisia ja miehiä, lyhyitä, pitkiä, hoikkia tai lihavia.
Miksi toiset ovat viisaimpia kuin toiset?
Miksi toiset tarvitsevat tukea enemmän kuin toiset (esim.kehitysvammaiset).
Miksi me emme voi kohdella kaikkia ihmisiä tasa-arvoisesti.
Nämä monet edellä mainitut asiat eivät ole ihmisten omia valintoja, vaan näin on tarkoitettu.

Huolenpito

Meillä on paljon yksinäisiä ihmisiä. Kotihoitajat, lähihoitajat ym. käyvät antamassa lääkkeet ja ruokapalvelu tuo ruuan, mutta istahtamaan ei kukaan kerkiä. Osa asuu ihan yksin eikä kukaan käy, omaiset ehkä soittavat s illoin tällöin, jos he kiireiltään ehtivät tai muistavat. Jotkut kaipaisivat välillä vain juttuseuraa, EI MUUTA.