Henna Helmi Heinonen

Seinäjoki
kirjailija, psykologi, 39

Olen lasten ja nuorten hyvinvoinnin monipuolinen asiantuntija, sote-alan työntekijä sekä vahvasti yrittäjätaustainen kirjailija ja kulttuurin osaaja. Lähden kuntavaaleihin tarjoamaan omaa osaamistani seinäjokisten käyttöön.

Työskentelen parhaillaan psykologina Seinäjoen lukion opiskeluterveydenhuollossa. Lisäksi toimin MLL Seinäjoen paikallisyhdistyksen puheenjohtajana sekä Pohjanmaan kirjailijayhdistyksen puheenjohtajana. Minulla on luottamustehtävä myös Pohjanmaan taidetoimikunnassa.

Perheeseeni kuuluu Matti-puoliso sekä viisi lasta, 7-16 -vuotiaita. Meillä on myös neljä koiraa ja kaksi gerbiiliä. Asumme omakotitalossa Joupissa. On paljon elämää ja ääntä, menoa ja kiirettäkin, iloa ja surua!

Vaaliteemat

Tulevaisuus lapsille ja nuorille

Lähivuosina koko Suomella on oltava selkeä päätavoite: lasten ja nuorten hyvinvoinnin parantaminen. Olemme sen heille velkaa! Tarvitaan hyvät ja kattavat perhepalvelut, toimiva koulu, ja kouluväkivallan täysi kitkentä, mielekkäät harrastusmahdollisuudet, runsaat resurssit mielenterveyspalveluihin sekä turvallinen kasvuyhteisö.

Painopiste ennaltaehkäisyyn

Suomalaisessa yhteiskunnassa on jo pitkään lähinnä sammutettu tulipaloja. On korkea aika siirtää painopiste ennaltaehkäisyyn, niin terveydenhuollossa kuin vaikkapa kunnan rakennuskannan tervehdyttämisessä. Ennaltaehkäisevä strategia säästää sekä riihikuivaa rahaa että inhimillistä kärsimystä.

Yritykset ja yhteisöt tekevät kaupungin

Kaupunki koostuu paitsi asukkaista, myös sen yrityksistä ja yhteisöistä. Yritysten ja yhteisöjen toimintaedellytysten varmistaminen on kaupungin keskeisimpiä tehtäviä. Niiden ketteriä toimintatapoja kannattaa hyödyntää - ja ottaa opiksi!