Jukka Pasanen

Seinäjoki
FM, historian opettaja, 42

Ikää 42 v. Olen Seinäjoen kaupungin nimistötoimikunnan jäsen ja E-P:n liiton kulttuurilautakunnan varajäsen. Toimin myös seurakunnallisissa ja sukuseurojen luottamustehtävissä. Haluan edistää Seinäjoen alueiden tasapuolista kehitystä. Minulla on kristilliset ja alkiolaiset elämänarvot. Luonteeltani olen sovinnollinen mutta periaatteellinen. Harrastan kirjallisuutta, sukututkimusta ja keilailua. Toisinaan minut voi nähdä myös kävelyllä tai pyöräilemässä.

Vaaliteemat

Kaupungin eri osien tasapuolinen kehittäminen

Seinäjokea pitää kehittää tasapuolisesti. Myös kaupungin keskusta on säilytettävä elinvoimaisena. Ideaparkit yms. ovat hyviä turistirysiä, mutta ne eivät saa näivettää muuta kaupunkia. Reilu kymmenen vuotta sitten Peräseinäjoki, Nurmo ja Ylistaro liittyivät Seinäjokeen. Myös näiden entisten kuntien keskustaajamat olisi hyvä säilyttää elinvoimaisina. Nurmossahan on oikeastaan kaksi keskustaajamaa, vanha kirkonkylä ja Hyllykallio.

Seinäjoesta koronavapaa kaupunki

Toivoisin, että vuoden kuluttua Seinäjoki olisi koronavapaa kaupunki ilman tartuntoja. Minusta kaupungin virkamiesten, luottamushenkilöiden ja yrittäjien pitäisi "lyödä viisaat päänsä yhteen" ja pohtia mikä olisi se "porkkana", joka saisi meidät kaikki seinäjokiset tsemppaamaan sen puolesta, että kotikaupungistamme tulisi SUOMEN SUURIN KORONAVAPAA KAUPUNKI. Suomen suurimman koronavapaan kaupungin asema toisi Seinäjoelle paljon positiivista huomiota ja olisi kaupungille suuri imagoetu.