Mervi Mäenpää

Seinäjoki
maatalousyrittäjä, 47

Tervehdys arvoisa äänestäjä!

Olen Mervi Mäenpää Ylistaron Asemalta ja tavoittelen neljännelle valtuustokaudelle Seinäjoen kaupunginvaltuustoon.
Olen 47-vuotias maatalousyrittäjä, olen naimisissa ja meillä on kolme poikaa.

Kuntapolitiikassa olen ollut mukana vuodesta 2007. Ensimmäinen luottamustehtäväni oli Ylistaron kunnanhallituksen jäsenyys.

Kuluvan valtuustokauden kunnalliset luottamustehtävät:
Kaupunginvaltuuston jäsen, kasvatus- ja opetuslautakunnan puheenjohtaja, kaupunginhallituksen varajäsen, Into Oy:n hallituksen varajäsen, SeiLab Oy hallituksen varajäsen, kaupunkiympäristölautakunnan varajäsen.

Kuluvan valtuustokauden maakunnalliset luottamustehtävät:
Seinäjoen koulutuskuntayhtymä Sedun yhtymävaltuuston jäsen,
Seinäjoen Koulutuskuntayhtymä Sedun hallituksen jäsen,
Etelä-Pohjanmaan liiton maakuntavaltuuston varajäsen.

Muut luottamustehtävät:
Eepeen hallintoneuvoston jäsen,
Taito E-P ry:n hallituksen puheenjohtaja.

Mukanani tuon oikeudenmukaisuutta, iloa ja vastuunkantoa päätöksentekoon.

Yhteinen työmme broileritilalla ja luottamustehtävien hoito vie paljolti aikani. Aina löytyy kuitenkin aikaa perheelle, ystäville ja pienelle lenkille koiran kanssa.

Vaaliteemat

Sivistyskuntaa johdetaan tiedolla

Kaksi vuotta Seinäjoen kasvatus- ja opetuslautakunnan pj:na sekä Seinäjoen koulutuskuntayhtymän valtuutettuna ja hallituksen jäsenenä, on tuonut laajan ymmärryksen peruskoulutuksen ja toisen asteen koulutuksen sekä vapaan sivistystyön ensiarvoisen tärkeästä merkityksestä yksilön ja yhteiskunnan menestykselle. Sivistys perustuu tutkitun ja puolueettoman tiedon omaksumiseen kasvatuksen kautta. Luottamustyössä osaaminen karttuu elämänkokemuksen ja uuden tiedon omaksumisen myötä. Tieto on valtaa.

Turvallisuus on kuntalaisen perusoikeus

Turvallisuus on perusoikeus jonka pitää toteutua kaikissa toimissa ja toimialojen palvelutuotannossa.

Infrat kuntoon

Ylistarossa asuvana yksityisteiden kunto on jokapäiväinen puheenaihe. Kaupungin katujen kunto, yksityisteiden hoitotaso, siltojen peruskorjaus, valokuidun asennus, riittävä veden saanti, kaupungin kiinteistön kunto ym. eivät saa olla kiinni siitä missäpäin kaupunkia asut. Yritystoiminta, töissä käynti ja hälytysajoneuvojen pääsy kohteeseen on turvattava joka puolella kaupunkia. Korjausvelkaan on kiinnitettävä huomiota jatkossakin.