Pasi Kivisaari

Seinäjoki
kansanedustaja, rehtori, 49

Olen 49-vuotias kahden pojan isä, naimisissa ja asun Seinäjoella. Olen Suomen Keskustan kansanedustaja Vaasan vaalipiiristä. Eduskunnassa toimin sivistys- ja tulevaisuusvaliokunnissa ja olen suuren valiokunnan varajäsen. Lisäksi olen Valtion liikuntaneuvoston varapuheenjohtaja ja Muistiliiton hallituksen varapuheenjohtaja.

Olen ehdolla Seinäjoen kaupunginvaltuustoon kolmannen kerran. Toimin Seinäjoen kaupunginhallituksen puheenjohtajana vuodet 2017-2019 ja kaupunginvaltuutettuna vuodesta 2013 alkaen.

Olen koulutukseltani kasvatustieteen maisteri, luokanopettaja ja liikunnanohjaaja. Ennen kansanedustajuuttani, työskentelin peruskoulussa noin 20 vuoden ajan ja olen virkavapaalla alakoulun rehtorin toimesta. Harrastan kirjallisuutta, juoksulenkkeilyä ja kuntosalilla käyntiä.

Vaaliteemat

Sivistys

Sivistys, kasvatuksen ja koulutuksen maailma ovat sydänydintä. Olen siinä maailmassa työskennellyt 20 vuoden ajan. Etulinja kohtaa jokaisen kuntalaisen kerrallaan. Kuntien tulevaisuus ratkaistaan päiväkodeissa, kouluissa ja oppilaitoksissa. Yksiselitteisesti.

Ikäystävällinen kunta

Senioreilla on paljon kokemusta ja osaamista. Osana elämänkokemuksen kunnioittamista, meidän tulee entisestään lisätä ikäihmisen oikeutta liikkumiseen, palveluasumiseen, kulttuuriin ja virkistäytymiseen. Isoäidit ja -isät ovat kaupungin lämpö, inhimillisen elämän voimavara, joiden merkityksellisyys on suuri.

Yhteisöllisyys

Ihminen kaipaa yhteisöjä, joissa voi tavata, oppia, tulla kuulluksi. Järjestöt, seurat, yhdistykset ja seurakunnat ovat hyvän elämän rakentajia. Kunnan pitää arvostaa ja tukea näiden toimintaa. Tämä tarkoittaa toiminnan puitteiden tarjoamista ja kumppanuussopimuksia.