Pauli Kankaanpää

Seinäjoki
yrittäjä, eläkeläinen, 67

Olen 66-vuotias yrittäjä, eläkeläinen, Seinäjoelta. Olen suorittanut 4 tutkintoa ja useita muita kursseja. Olen ollut työelämässä yli 40 vuotta. Suurimman ajan olen tästä toiminut eri yritysten johtotehtävissä (Rauma-Repola, Tampella, Etelä-Pohjanmaan Yrittäjät sekä EP:n Yrittäjien Palvelu Oy (perustamani), Härmämän Kuontoutus sekä Pihkahovisäätiö, Terveystalo , Lappajärven kunta ja nyt Ideamani OY:n toimitusjohtaja (www.ideamani.fi). Toimitusjohtajana yli 25 vuotta. Kunnallisissa tehtävissä olen toiminut 3,5 vuotta. Osakeyhtiöiden hallituksissa (yksityisissä ja julkisissa) olen toiminut toimitusjohtajana, esittelijänä ja hallituksen jäsenenä.Työelämän kokemus pääasiassa yksityisistä mutta myös julkisissa tehtävissä on tuonut kokemusta ja katsontakantaa asioihin eri kulmista.
Minä olen olen toiminnan mies ja haluan saada aikaan tuloksia Seinäjoen parhaaksi. Haluan olla lähellä Seinäjoella asuvia ihmisiä ja kuulla heidän näkemyksiä.
Päätökset pitää nojautua faktoihin ja vaikutusarvioihin.
Haluan olla mukana tekemässä ja päättämässä asioista sekä saattamassa päätökset toiminnaksi.

Vaaliteemat

Eläkeläisten asiat pitää hoitaa paremmin; Seinäjoesta ikäystävällinen kaupunki

Olen tehnyt Seinäjoen kaupungille juuri kuntalaisaloitteen Seinäjen hakemiseksi WHO:n ikäystävällisten kuntien verkostoon. Mm palvelujen heikkeneminen Seinäjoen keskustoista (Seinäjoki, Peräseinäjoki, Nurmo ja Ylistaro) on huolestuttavaa kaikkien kannalta. Kriteerejä on 8 kpl. Rakentaminen, liikenne ja palvelut eivät ota huomioon riittävästi ikäihmisten tarpeita. Kulttuuri-, liikuntapalveluja ja terveystakastua esitän tarjottavaksi ilmaisina 75 vuodesta lähiten.

Päätöksenteossa otettava huomioon vaikutusarvionti pienyritysten kannalta

Seinäjoen kaupunki ei ole päätöksenteossa tehnyt vaikutusarviointeja pienyritysten kannalta. Tästä esimerkki on Ideaparkin alueen kaavoittaminen. Yrittäjät ovat jääneet ahdinkoon keskustoissa. Palvelut pitää varmistaa kaikissa keskustoissa Seinäjoella, Ylistarossa, Peräseinäjoella ja Nurmossa.
Kaupungin palveluja pienyrityksille haluan kehittää . Palvelut pitää olla lähellä eikä "norsunluutornissa".
Haluan kannustaa osaa pienyrityksiä kasvamaan keskisuuriksi yrityksiksi

Vapaaehtoistyö on kaupungin ehdoton voimavara

Kaupungissa on tuhansia vapaaehtoistyöntekijöitä. Itse ole tehnyt vapaaehtoistyö yli 5 vuotta eläkeläisten parissa. Vapaaehtoistyö koskee niin vanhoja kuin nuoriakin.
Nyt mm. hyvinvointilautakunta ei ole vapaaehtoistyötä ottanut tosissaan. Vapaaehtoistyö on Seinäjoen kaupungille ja suurelle joukolle ihmisiä elintärkeää toimintaa