Anne Heilala-Tervo

Siikajoki
erityisopettaja, 48

Hei!
Olen Siikajoen Luohualta. Minulla on suurperhe, kymmenen lasta, joita ohjastelen omikseni. Osa lapsista on jo aikuistunut , mutta kotona edelleen pitää vauhtia yllä neljä pienintä ja kolme lastenlasta, sekä mukavan kokoinen lauma koiria ja kissoja .

Työurani olen aloittanut huilunsoiton opettajana ja kaupan kassalta, sieltä edennyt hautaustoimiston töitten kautta huilusoitonopettajan toimeen ja viimeiset vuodet olen ollut Siikajoen kunnan palveluksessa erityisluokanopettajana. Työn puolesta olen ajautunut järjestöaktiiviksi OAJ:lle. Tällä hetkellä olen OAJ luottamusmies ja JUKOn varapääluottamusmies.
Varavaltuutettuna olen ollut kaksi kautta, toiminut teknisessä lautakunnassa jäsenenä, sekä sisäisenä tarkastajana. Näinä vuosina olen oppinut kunnan toiminnasta ja taloudentoimista erittäin paljon. Useamman kerran vuodessa olen myös päässyt valtuuston kokouksiin mukaan, joten senkin toimintaan olen saanut tutustua.
Vapaaehtoistyö Punaisen Ristin saralla on aina ollut lähellä sydäntä. Vapaaehtoistyö ottaa paljon , mutta se hyvä mieli mitä saa siitä että onnistuu auttamaan jotakuta maksaa vaivan takaisin. Tämän harrastuksen kanssa ei kukaan jää kylmäksi...

Teatteri on myös erityisen lähellä sydäntäni, sekä itse lavalla ollen että ohjaten aikuisia tai nuoria/lapsia teatterin ihanuuksiin. Siikajoella on monia huippuja teatteriporukoita, joten tätäkin harrastusta suositan kaikille hyvin lämpimästi!

Siikajoen kunta maaseutumaisena kuntana on kehittämisen arvoinen. Kyläkoulut pieninä yksikköinä tukevat ihmisten viihtyvyyttä ja niitten käyttöä pitäisi entisestään lisätä. Luonnossa liikkumisen tukeminen on kunnan vahvuus ja sitä voi ja pitää vieläkin lisätä. Tämä kaikki mitä meillä jo on ja mitä saadaan kehiteltyä edelleen pitää saada muittenkin tietoon. Kunnan imagon nosto on paikallaan!

Kuten videoni lopussa totesin , olen kulttuuria, koulutusta ja kestävää kehitystä tukeva ihminen.

Yhteistyössä on voimaa

Varmistetaan koko Siikajoen ja koko tämän alueen tulevaisuus niin että täällä olisi hyvä asua ja elää. Tähän pystymme vain yhteistyöllä. Siikajoen kunnan alueella yhteistyökuviot ovat laajat ja toimivat. Puoluerajojen yli yhteistyö sujuu varmasti.

Kehitetään Siikajoesta entistä parempi paikka asua ja elää

Siikajoen kunnassa on paljon hyvää, mutta myös monia eri asioita, joita voitaisiin kehittää. Kehittäminen ei mielestäni tarkoita vain vanhan lopettamista, vaan sitä että keksimme yhdessä uusia käyttötapoja, miten esimerkiksi voisimme säilyttää kunnan kylien kouluja.
Lisäksi vuosikaudet on puhuttu että mainonnassamme hyödyntäisimme kuntamme pituutta ja sitä että se sijaitseen vilkasliikenteisten teidän varsilla. Tätä kehitystä on mukava olla tekemässä eteenpäin.