Tommi Jäppinen

Siilinjärvi
työnjohtaja, agrologi (AMK), 42

Olen siilinjärveläinen perheenisä ja yhdistysaktiivi. Työskentelen Wihuri Oy Teknisen Kaupan työnjohtajana ja nykyisessä tehtävässäni vastaan toimipisteessä kannattavan liiketoiminnan kehittämisestä ja turvaamisesta. Minulla on aiempaa työkokemusta niin kotimaasta kuin myös ulkomailta. Koulutukseltani olen agrologi (AMK) ja lisäksi opiskelen tällä hetkellä liiketalouden YAMK-tutkintoa Jyväskylän ammattikorkeakoulussa. Vapaa-ajalla harrastan jääkiekkoa, yhdistystoimintaa, metsästystä ja kalastusta sekä retkeilyä perheeni kanssa.

Poliittisessa toiminnassani olen vasta urani alussa, mutta olen seurannut politiikkaa aktiivisesti jo pari vuosikymmentä. Valitsin Keskustan, koska puolue omaa meille kaikille turvalliset ja maltilliset arvot. Lisäksi uskon, että Keskustalla on parhaat mahdollisuudet rakentavaan yhteistyöhön yli puoluerajojen. Poliitikon tärkeimpinä ominaisuuksina pidän keskustelu- ja yhteistyökykyä. Kuntalaisille haluan olla helposti lähestyttävä, huomioida eri osapuolten mielipiteet ja ylläpitää avointa vuoropuhelua.

Vaaliteemat

Elinvoimainen kasvukunta

Haluan tehdä töitä yrityksille vetovoimaisemman ja elinvoimaisen Siilinjärven puolesta. Kunnat ovat jatkossakin vastuussa omasta taloudestaan ja myös alueensa menestyksestä. Siilinjärven elinvoiman ylläpitämisessä ja edistämisessä tulee keskeisintä olla elinkeinoelämän ja yrityskannan kehittäminen. Menestyäkseen kunnan on luotava edellytyksiä olemassa olevalle yritystoiminnalle sekä pystyttävä tarjoamaan houkutteleva kasvualusta uusille yrityksille.

Keskimääräistä paremmat palvelut myös tulevaisuudessa

Haluan myös, että Siilinjärvi pysyy tulevaisuudessakin keskimääräistä parempia palveluita tarjoavana kuntana. Palveluiden saatavuus lähellä asuinpaikkaa on meille kaikille tärkeää. Läheltä löytyvät päiväkoti- ja koulupalvelut auttavat myös turvallisen koulutien rakentumisessa. Rakennetaan yhdessä tulevaisuuden Siilinjärvestä mahdollisuuksien kunta kaiken ikäisille kuntalaisille ja turvataan hyvät lähtökohdat ja hyvä elämä jokaiselle siilinjärveläiselle.