Pia Palokangas

Tervola
yrittäjä, diplomikauppias, 53

Hei,

olen Pia, sitoutumaton ehdokas Keskustan listoilla Tervolassa. Perheeseeni kuuluu aviomiehen ja kahden lapsen lisäksi 2 pientä koiraveljestä. Kotimme on Tervolassa Isollapalolla ja kesäkoti Tervolan Ylipaakkolassa. Vapaa-aikana luen ja pidän yhteyttä ystäviin, mutta parhaiten viihdyn mökillä perheen kanssa kaikessa rauhassa takkatulen humistessa.

Toimin kauppiasyrittäjänä K -Market Tervolassa jo 17. vuotta, työn ohella toimin myös työpaikkakouluttajana. Kuluvana kautena olen toiminut luottamustoimissa sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsenenä sekä kehittämisjaoston jäsenenä.

Ne, jotka tuntevat minut, tietävät, että teen sen minkä lupaan. Ja jos johonkin alan, sen myös varmasti hoidan loppuun asti. Olen tottunut tekemään paljon töitä ja saamaan päivän aikana paljon valmiiksi. Minulla on kokemusta niin yritysmaailmasta kuin ihan työntekijätasoltakin ja osaan katsoa asioita laaja-alaisesti. Olen toiminut niin nuorten kuin vanhojenkin ihmisten parissa.

Ihmisten kuunteleminen ja heidän toiveidensa toteuttaminen ja ongelmien selvittäminen on jo ammattinikin puolesta ollut aina tärkeää. Osallistun aktiivisesti päätöksentekoon, en ole vain "nimenä" mukana paperilla. Päätöksissäni pyrin aina oikeudenmukaisuuteen ja tasapuolisuuteen rehellisyydestä tinkimättä. Ja jos en jotain tiedä, niin otan asioista perusteellisesti selvää.

Vaaliteemat

Lähiruoka ja lähipalvelut käyttöön!

Toimin lähiruuan ja lähituottajien sekä lähipalveluiden merkityksen esiintuojana entistä vahvemmin. Lähiruoka on saatava sille kuuluvaan arvoonsa! Tähän tarvitaan yhteistyötä eri toimijoiden kesken ja sen eteen olen valmis tekemään lujasti töitä.

Lisääntynyt lähipalveluiden ja lähituotteiden käyttö on suoraan verrannollinen alueen työllisyyteen ja palvelutarjontaan. Jokainen meistä voi olla vaikuttaja ja auttaa valinnoillaan kehittämään alueen elinvoimaisuutta!

Eläköön Yrittäjyys!

Yritykset ja yrittäjät ovat kunnissa merkittäviä työllistäjiä, veronmaksajia ja investoijia. Ei siis ole samantekevää, miten yrityksillä menee, sillä ne luovat hyvinvointia, menestystä ja työtä toimintaympäristöönsä.

Pyrin omalla toiminnallani lisäämään yrittäjyyden arvostusta, alueen työpaikkojen ja sitä kautta alueen vetovoimaisuuden kasvattamista. Sillä vetovoimainen kunta ja terve kuntatalous edistää myös yritysten mahdollisuuksia kasvaa ja kehittyä

Vapaaehtoistyö kunniaan!

Niitä toimijoita, jotka vielä vetävät kuntalaisten toiminta- ja harrastekerhoja tulee tukea, arvostaa ja auttaa kaikin mahdollisin tavoin, eikä suinkaan polttaa heitä loppuun. Hienointa olisi, jos nämä tekijät saisivat tuen myötä toimintaansa lisää vapaaehtoisia ohjaajia mukaan.

Kolmannen sektorin toiminta tukee todella hyvin ja monipuolisesti kunnan omaa palveluntarjontaa. Lisäksi vapaaehtoistoiminta on ensiarvoisen tärkeää virikkeellisyyden, sosiaalisten kontaktien ja osallistamisen kannalta