107

Elena Zolotareva

Tornio
49

Olen tuore 50-vuotta täyttävä tapaus kuntavaaleissa 2021, joka oman työkokemuksen asiakaspalvelussa ja kuntalaisen kuulumisen kautta uskoo vaikuttavan oman lähiympäristön asioihin ja tehdä parannuksia kunnassani.
Olen kolmen lapsen äiti, vaimo, luotettava ja suvaitseva ystävä.
Minulla on liiketalouden, tietojenkäsittelyn ammattitutkintoa ja matkauluoppaan koulutusta. Olen pitkään työskentelevä ihminen joka aina valmis lähteä uusiin haasteisiin.
Olen työskennellyt asiakaspalvelu, matkailu -ja neuvonta tehtävissä koko ikäni ja kehittänyt omaa ammattitaitoa sekä itsenäisesti että opastuksella tai koulutusten kautta.
Ennakkoluulotonta asiakaspalvelua olen käyttänyt monien vuosien varrella erilaisten ihmisten kanssa. Minulle hyvin tuttu kansainvälisyys ja ihmisen neuvonta.

Miksi sitten lähdin ehdokkaaksi? En ole kauhean nuori, mutta minussa on kuitenkin edelleen nuoruuden intoa , halua opettelemaan uutta ja tarttumaan annettuihin mahdollisuuksiin.

Uskon, että ihminen kaipaa muutakin tuntuma kuin vaalirooli ja se on ehdokas ihmisenä-asenne , periaatteet ja arvot, ne on minusta ratkaisevat asiat ja minä haluan olla äänien luottamuksen arvoinen.

Minun näkemykseni vaaliteema-osassa, jotka itselle tärkeitä ja merkityksellisiä, omasta kokemuksesta tulleita ja joita todella mahdollisuus toteuttaa jos minut valitaan.

Minun periaatteeni ovat positiivinen asenne kaikessa, huomion kiinnittäminen myönteisiin asioihin, kiitollisuus, periksiantamattomuus ja optimismi hätätilanteissakin.

Mahdollisuus vaikuttaa on tärkeä tunne nykyisessä demokratiassa.

Vaaliteemat

Lasten suojelu

Kolmen lapsen äitinä haluan olla turvaamassa lapsia ja nuoria kiusaamiselta ja väkivallalta, ehkäistä syrjäytymistä yhteistyöllä ja kehittämisellä. Näihin asioihin on puututtava tehokkaammin ja saatava loppumaan. Tornio antava kiusamisen uhreille matalan kynnyksen tukea , palveluja ja varmistaa mahdollisuus ammattilliseen varhaistukeen.

Harrastusmahdollisuudet lapsille ja nuorille

Kaupunki tulee lisätä tukea eri paikallisille järjestöille ja yhdistyksille, jotta nämä aktiivisesti voisivat tarjota harrastusmahdollisuuksia lapsille ja nuorille, auttaa vähävaraisia lapsiperheitä harrastusten kustannuksissa, että kaikilla olisi mahdollisuus löytää mielekäs harrastus.Tarkoitus palauttaa jääpalloseura Tornio kaupunkiin,koska kunnan jääpallokonkareilla on halua antaa valmennusta,opastusta ja tukea junnuille, jatkaa torniolaista jääpalloperinnettä ja herättää sen eloon.

Yritystoiminta ja matkailu

Yrittäjä tekee pitkiä työpäiviä ja tinkii vapaa-ajastaan,Tornio tulee tukea paikallistayrittäjä kaikin tavoin ja kehittää kaupunkia yrittäjäystävällisemmin.Tornio saa olla ylpeä monista asioista-kaksoiskapupunkina, Tornionjoesta, pitkästä historiasta ja nähtävyyksistä. Matkailijoille Tornio on portti Pohjois-Ruotsiin ja Lappiin. Nämä matkailuasiat pitää käyttää hyväksi ja houkutella matkailioita paikkakunnalle ja palauttaa kansainvälisiä turisteja kaupunkiin samalle tasolle kuin vuosia sitten.