Seppo Muurinen

Turku
yrittäjä, maanviljelijä, 61

Seppo Muurinen tässä terve!

Olen syntynyt Turunmaan sairaalassa noin 60 vuotta sitten. Syntymäkunnaksi merkittiin silloin Kakskerta.
Asun edelleen Kakserrassa, perheeseeni kuulu vaimo ja neljä lasta, joista kolme jo täysi-ikäistä. Olen myös yhden lapsenlapsen pappa.

Työkseni viljellen maata Kakskerta, Satava ja Hirvensalo -akselilla. Myös koneurakointi ja metsätyöt kuuluvat toimenkuvaani. Voin tunnustaa, että erilaiset luottamustoimet kaupungissa, seurakunnassa sekä eri yhdistyksissä ovat harrastuksiani. Erilaisten yhteiskunnallisten asioiden hoito on lähellä sydäntäni.

Viimeiset kahdeksan vuotta olen ollut jäsenenä kaupunkiympäristölautakunnassa. Ilokseni olen huomannut, että Turun väkiluku on lisääntynyt viime vuosina ja vetovoimaisuus on kasvanut. Valmistuneet ja valmisteilla olevat kaavat mahdollistavat uusien asukkaiden muuttamisen Turkuun.

Luonteeltani olen suhteellisen leppoisa ja puhelias, puoliverinen karjalainen. Tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

Asioita hoitaessa pyrin hakemaan ratkaisuja kuunnellen ja rakentavasti. Jyrkkä ehdottomuus tai ”ei, ei -linja ei kuulu minun toimintatapoihini.

Luontoarvot ovat minulle tärkeitä. Keväällä kylvöpellolla on mukava katsella, kun luonto herää ja muuttolinnut palaavat. Yksi minulle merkittävä kevään merkki on se, kun töyhtöhyypät kaartelevat pellon yllä. Joskus joudun kantamaan pieniä poikasia turvaan kylvökoneen alta.

Päätöksen teossa haluan olla turvaamassa tavallisten ihmisten oikeuksia- asua, elää, harrastaa ja tehdä työtä koko Turun alueella, ottaen huomioon myös vanhat liitosalueet.

Pidän keskustan vaaliteemoja tärkeänä. Esimerkiksi: Oppiminen, kulttuuri ja liikunta ovat tärkeä osa jokaisen hyvää elämää ja alueen elinvoimaa. Niihin pitää olla mahdollisuus jokaisella kuntalaisella asuinpaikasta riippumatta.

Yhtä tärkeä asia on huolehtia jokaisen turkulaisen terveydestä ja hyvinvoinnista, sosiaali-ja terveyspalveluiden alueellinen saatavuus on turvattava. Vanhusten hyvinvointiin ja heidän arjen hallintaan liittyvät asiat (mm. digitaidot) on tärkeää pitää esillä päätöksenteossa.

Turun talouden tasapainottaminen on seuraavan valtuustokauden tärkein tehtävä. Malttia tarvitaan erityisesti nyt esillä olevien, isojen hankkeiden toteuttamisessa. Raitiotiehankkeen suunnitelma on hyvä viedä maaliin, mutta sen toteuttaminen ei ole lähivuosien asia.

”Pienen puolella - kuunnellen ja rakentavasti”

Seppo Muurinen, Turku/Kakskerta
Tällä hetkellä mukana: Turun kaupunkiympäristölautakunta, varavaltuutettu, yhteinen kirkkoneuvoston jäsen, Kirkkovaltuusto, Martin seurakuntaneuvosto, Kakskertaseuran varapuheenjohtaja, MTK Kakskerta ry pj, ja VPK:n hallitus

Tavoitettavissa:
P.0400763822
muurinens@gmail.com
seppo.muurinen@turku.fi https://www.facebook.com/seppo.muurinen.9

Oikeus hyvään elämään asuinpaikasta riippumatta

Haluan olla turvaamassa tavallisten ihmisten oikeuksia asua, elää, harrastaa ja tehdä työtä koko Turun alueella.
Oppiminen, kulttuuri ja liikunta ovat tärkeä osa jokaisen hyvää elämää ja alueen elinvoimaa. Nyt monilla lapsilla on pitkät harrastusmatkat Turussa. Esimerkiksi saarten lapsia kuljetetaan paljon eri harrastuksiin keskustaan. Autoilu on siinä keskeisessä roolissa. Jos harrastuspaikkoja on riittävästi lähellä, se säästää paljon myös aikaa, rahaa ja luontoa.

Vanhusten hyvinvointi

ikääntyvien määrä kasvaa kaikkialla. Vanhusten hyvinvointiin on syytä kiinnittää huomiota. Hyvään elämään liittyy toimivat ja saavutettavat sosiaali-ja terveyspalvelut. Niitä haluan puolustaa. Jotta elämä olisi turvallista, on oltava arjenhallinnan taitoja. Pitkälti moni asia arjessa vaatii digitaitoja. Näitä taitoja on hyvä tarjota ikäihmisille sekä tukea ja ohjausta digitaitojen käyttöön. Tukea, neuvontaa ja ohjausta myös kotiin.

Turun talouden tasapainottaminen