Kai Savolainen

Utajärvi
farmaseutti, 56

Olen Kai Savolainen ja ikää on karttunut 56 vuotta. Olen syntynyt Utajärvellä ja asunut opiskeluaikaa lukuunottamatta koko ikäni Utajärven Sanginkylällä. Koulutukseltani olen farmaseutti ja teen kokopäivätyötä Utajärven apteekissa. Perheeseeni kuuluvat puoliso ja kolme lasta. Harrastan liikuntaa, musiikkia, metsästystä ja moottoripyöriä. Olen ollut kunnanvaltuutettuna ja kunnanhallituksen jäsenä vuosina 2009-2017 sekä Utajärven kunnanvaltuuston puheenjohtaja vuodesta 2017 tähän päivään. Olen myös kuulunut Oulunkaaren kuntayhtymän palveluntuotantolautakuntaan ja ollut siinä jäsenä vuodesta 2013 ja sen puheenjohtajana vuodesta 2019. Muita luottamustoimia on kertynyt jonkin verran. Sangin kyläseura ry:n hallituksen jäsenenä olen ollu vuodesta 2002 ja Utajärven osuuspankin hallintoneuvoston jäsenenä vuodesta 2007.

Vaaliteemat

Pidetään talous vahvana ja palvelut lähellä

Taloutemme pysyy vahvana. Vahva talous mahdollistaa nykyisten palvelujen (päiväkoti, koulu, terveys- ja vanhuspalvelut) säilymisen ja uusien palvelujen kehittämisen sekä pystymme tarjoamaan:

1. yrityksille kilpailukykyisen toimintaympäristön joka antaa mahdollisuuden investoida ja työllistää.
2. Lapsiperheille turvallisen ja viihtyisän asuinympäristön kohtuullisin kustannuksin.
3. Työssäkäyville kohtuullisen kunnallisverotuksen.
4. Ikäihmisille mahdollisuuden turvalliseen kotona asumiseen