Heidi Koivukangas

Vantaa, Hämevaara
henkilökohtainen avustaja, 35

Hei! Olen 35 vuotias nainen vantaalta. Asun tukiasunnossa jonne olen viime vuonna muuttanut. Olen pari kertaa viikossa henkilökohtaisena avustajana näkövammaiselle naiselles zekä huhtikuussa aloitin 3 kuukauden työkokeilun muistisairaiden hoivakodissa jossa olen pari kertaa viikossa hoiva-avustajana.

teen vapaaehtoistyötä eläinten parissa. Lizäksi minulla on puhelimessa be my eyes sovellus jonka kautta voin auttaa näkövaimmaisia mm tunnistamaan tuoteselosteita/tuotteita.

Vaaliteemat

Hyvinvointi ja yhteisöllisyys

Haluan kaupunkiin lisää yhteistiloja esim. eri kaupunginosiin jossa voisimme kokoontua, nämä tilat olisivat pähteettömiä ja esim. biljardipöytä sekä voisi olla jotain lautapelejä yhteiskäytössä tai jokainen voisi tuoda omat mukanaan
Haluan edistää eläinten hyvinvointia ja positiivista kohtelua. Pitäisi kunnostaa rikkinäisiä koirapuistoja sekä mahdollisuuksien mukaan rakentaa uusia alueille jossa niitä ei vielä ole.
Haluan tuoda esiin nykyaikaisia koulutusmenetelmiä eläimille

Erityislasten ja-nuorten oikea-aikainen tuen saanti

Erityistä tukea tarvitseville lapsille ja nuorille pitäisi saada ajoissa tukea ja opettajille koulutusta erityistä tukea tarvitsevien lasten ja nuorten tukemiseen.

Opettajien muistaa kohdata lapset ja nuoret yksilöinä. Erityistä tukevien lasten ja nuorten kohdalla positiivisen palautteen saaminen opettajilta korostuu.

Erityistä tukea tarvitseville henkilöille itsemääräämisoikeutta ja tasa-arvoa

Paljon puhutaan itsemääräämisoikeudesta ja tasa-arvosta. Mutta paljon tarvitsee vielä kehittämistä se että erityistä tukea tarvitsevat kun saisivat vaikuttaa asumiseen, ja muihin omiin valintoihin. Saisivat päättää millaiseen asumismuotoon muuttaa.

Kaikki yhdenvertaisuuslakiin kirjatut pitää saada käytäntöön ja meistä erityistä tukea tarvitsevia ihmisistä ei pidä missään nimessä säästää tai meidän palveluista.