Helena Taavitsainen

Vantaa, Tammisto
HR-asiantuntija, 64

Olen keskustalainen, perheellinen, työssä käyvä äiti ja mummi. Olen asunut Vantaalla vuodesta 2005. Muutimme perheen kanssa Mikkelistä v 1999 Helsingin kautta Vantaalle. Vantaalla asuvat lapsenlapset tuovat iloa arkeeni. Luonnossa liikkuminen on vapaa-aikana rentouttavaa. Perheellämme on metsätila Saimaan rannalla, jossa harrastan marjastusta ja sienestystä. Yhteiskunnalliset asiat ovat aina kiinnostaneet minua. Haluan vaikuttaa paremman yhteiskunnan rakentamiseen ja hyvän ylläpitämiseen omalta osaltani. Olen Vantaan Keskustan hallituksen jäsen. Keskustassa arvot ovat lähellä omia arvojani; maltillinen arkijäkeen perustuva ratkaisukeskeinen toiminta. Kaikki pidetään mukana yhteiskunnassa, lapsista, vanhuksista ja vähäosaisista pidetään huolta. Yrittäjyyteen ja ahkeruuteen, työn tekemiseen perustuu hyvinvointimme ja pohjoismainen hyvinvointi kaikissa Pohjoismaissa. Haluamme pitää Suomen hyvinvointiyhteiskuntana. Perustana on kaikille hyvä tasa-arvoinen varhaiskasvatus ja koulutuspolku työelämään. Työikäisenäkin mahdollisuus täydentää osaamista, joka usein takaa pidemmän työuran ja yrittäjäpolun. Tarvitsemme lisää yrittäjiä Suomeen, yrityksille luodaan hyvät, ennakoitavat toimintaedellytykset. Tarvitsemme myös työntekijöitä, lisää maahanmuuttajia, koska oma kansamme ikääntyy, siten pystymme tarvittavat palvelut turvaamaan kaikille, kaiken ikäisille.

Vaaliteemat

Työtä, yrittäjämahdollisuuksia ja osaamista vantaalaisille

Vantaalla lähipalvelujen turvaamiseksi haluan panostaa työllisyyteen, työpaikkojen syntymiseen ja yrittäjämahdollisuuksien turvaamiseen. Lähtökohtana on, että lapset ja nuoret saavat käydä koulua,turvataan koulurauha. Taataan peruskoululaisille seuraava koulutuspaikka lukiossa, ammatillisessa oppilaitoksessa tai oppisopimuskoulutuksessa ja eka työpaikka. Kotoutumisprosesseja nopeutetaan, pääsyä kouluun ja työhön. Aikuisten työikäisten osaamiseen panostetaan. Yrittäjiä tarvitsemme enemmän

Turvataan lähipalvelut vantaalaisille

Turvataan lähipalvelut eri ikäisille vantaalaisille. Lapsille ja nuorille hoiva-, varhaiskasvatus ja koulutuspaikat sekä harrastusmahdollisuudet lähellä koteja. Vanhuksille sosiaali-, terveydenhoitopalvelut sekä virkstäytymismahdollisuudet kohtuullisilla etäisyyksillä kodeista.

Kohtuuhintainen koti Vantaalla

Rakennustuotannossa ja kaavoituksessa tulee tulevaisuudessa huomioida asuntojen hintojen kehitys Vantaalla. On rakennettu aivan liikaa pieniä ja kalliita sijoitusasuntoja. Rakennetaan tulevaisuudessa enemmän kohtuuhintaisia koteja vantaalaisille.