Jasi Kuokkanen

Vantaa, Kuninkaanmäki
toimitusjohtaja, 41

Lähdin mukaan politiikkaan, koska haluan omalta osalta vaikuttaa siihen, että jokaisella suomalaisella on mahdollisuus menestyä ja voida hyvin, asuinpaikasta, syntyperästä tai vanhempien varallisuudesta riippumatta. Tällä hetkellä toimin varavaltuutettuna kotikaupungissani Vantaalla.

Työskentelen toimitusjohtajana kiinteistöalalla. Olen tehnyt pitkän uran politiikassa ja toiminut mm. Vantaan kaupunginhallituksessa ja Keskustan Uudenmaan piirin puheenjohtaja sekä Keskustan puoluehallituksessa. Olen kahden upean lapsen isä ja intohimoinen liikunnan harrastaja, joten vapaa-ajalla minut löytää painimatolta vääntämästä tai jalkapallokentän laidalta valmentamasta. Hymyillään kun tavataan. T:Jasi

Vaaliteemat

Hyvinvointiin kasvua vai hyvinvoinnin kasvua

On tosiasia, että Vantaa kasvaa, mutta miten ja millaisella vauhdilla on poliittinen päätös. Yltiöpäinen kasvun tavoittelu ei ole järkevää nykyisten vantaalaisten näkökulmasta. Painopiste tulisi olla palvelutuotannossa ei kasvun havittelussa.

Vantaa – paras kaupunki lapsille

Vantaalaisten ja lasten hyvinvointia luodaan poliittisten päätösten kautta. Lapset eivät ole kuluerä vaan investointi tulevaan. Lasten ja perheiden tukeminen nostettava kaupungin prioriteeteissä huomattavasti korkeammalle.

Liikkuminen on perusoikeus

Liikkuminen on lapsen perusoikeus. Lasten osallisuutta ja tasa-arvoisuutta tulee kehittää kunnan harrastustakuulla. Jokaiselle lapselle täytyy taata mahdollisuus liikkua ja harrastaa. Tavoitteena on jokaisen lapsen ja nuoren oikeus mieluisaan ja maksuttomaan harrastukseen koulupäivän yhteydessä.

Koronan kurittamille urheiluseuroille tulee rakentaa kuntatasoinen tukipaketti, jotta arvokas kasvatustyö lasten ja nuorten parissa voi jatkua.