Noora Pitkänen

Vantaa, Kivistö
avainasiakaspäällikkö, 43

Olen 43-vuotias, Vantaan Kivistössä asuva, eronnut ja viiden lapsen äiti. Kotona asuu lapsista enää vain kaksi nuorinta. Syntynyt olen Oulussa ja pitkien peltojen äärellä Tyrnävällä lapsuuden viettänyt. Kaupunkilaistunut, mutta sydämeltään aina hiukan maalaistyttö siis.

Työskentelen tällä hetkellä avainasiakaspäällikkönä kotimaisessa sosiaali- ja terveysalan yrityksessä. Koulutus ja pisin työkokemus minulla on hoitoalalta, Vantaalla työskentelin lähes kymmenen vuotta hoitajana kuntoutusosastolla kaupunginsairaalassa. Olen toiminut myös yksityisellä puolella hoiva-alalla erilaisissa esimiestehtävissä.

Minut virkeänä pitää tietysti perhe, ystävät, kaikenlainen liikkuminen ja luonto. Lasteni kanssa käymme usein luontoretkillä, luonnonpuistoissa. Lukeminen ja musiikki ovat minulle tärkeitä rentoutumiskeinoja myös. Ilmailumaailma on ollut lähellä sydäntäni jo usean vuoden ajan, olen toiminut erilaisissa tehtävissä Dc-yhdistyksessä.

Ihmisen pitää saada tuntea elämänsä mielekkääksi , siihen vaikuttaa moni asia. Minulle erityisesti tärkeitä asioita ovat työ ja työhyvinvointi. Taustastani johtuen, tietysti erityisesti hoitajat ja sosiaali- ja terveysala ovat lähellä sydäntäni. Erilaiset perheet, lasten ja nuorten tilanne. Kotimainen yrittäjyys ja sen tukeminen. Vantaan ja koko Suomen pitäminen alueellisesti, sosiaalisesti ja etnisesti tasa-arvoisena ja toimivana. Yhteisöllisyys.

Kuntapolitiikassa ja ylipäätään politiikassa olen täysin untuvikko, ajattelen itse sen olevan vain hyvä juttu. Ehkä nyt on aika "uusien tuulien puhaltaa". Ehdokkuuttani mietin yhden viikonlopun ajan, totesin, että Keskusta puolueena on lähinnä minun ajatusmaailmaani ja arvojani, äärilaidat eivät ole minua.

Vaaliteemat

Toimiva perustervyedenhuolto, kokonaisvaltainen avunsaanti

Hoitohenkilöstön hyvinvointi

Toimivat ja turvalliset asuinalueet, lähiluonto on tärkeää