Stanislav Marinets

Vantaa, Vierumäki
filosofian maisteri, prosessioperaattori, 36

Heippa, privet!

Täällä Stan Marinets, 36-vuotias monikulttuurinen nuori mies. Syntynyt Virossa mutta taustalla sekä suomalaisia, että ukrainalaisia, valkovenäläisiä, venäläisiä ja virolaisia juuria. Asun vaimoni ja kesyrottien kanssa Vantaan Vierumäen alueella :)

Olen koulutukseltani tulkki, kääntäjä ja opettaja - humanisti Filosofian maisteri Helsingin yliopistosta. Työskentelen tälläkin hetkellä tulkkina, kääntäjänä, AV-tekstittäjänä ja kielenopettajana Vantaan kouluissa.

Uusi ammattikouluopiskelu vei prosessiteollisuuden alalle. Työskentelenkin hengityssuojaintehtaalla operaattorina.

Olen ollut kansalaisjärjestöalalla yli viisi vuotta ja sitäkin ennen vapaaehtoisena vammaisyhdistystyön parissa ihmisiä auttamassa, joten tunnen viranomaistyön haasteet sekä miten vaikeata tavallisen ihmisen on saada äänensä kuuluviin viranomaisviidakossa, erityisesti pitkäaikaissairaan, fyysisesti rajoittuneen tai pitkäaikaistyöttömän...

Teen paljon töitä eri aloilla, joten pitää myös tasapainottaa arki harrastuksilla. Olen intohimoinen terveellisen elämäntyylin puolustaja ja vaimoni tekeekin meille sokerittomia terveyskakkuja :) Käyn kuntosalilla nostelemassa painoja muutaman kerran viikossa, lisäksi käyn luonnossa melomassa omalla kanootilla, ampumassa jousipyssyllä, telttailemassa ja harvemmin harrastan mailapelejä, kuten sulkapalloa ja squashia. Lisäksi omakotitalon omistajana kuluu aikaa kunnostustöihin.

Olen vielä nuori ja minulla on vielä annettavaa sekä kotikaupungilleni että Keskustapuolueelle!

Vaaliteemat

Yhdenvertainen kohtelu kaikille - myös maahanmuuttajille ja vammaisille

Kansainvävälisillä ihmisillä on annettavaa Suomelle, joten heitä on kohdeltava osana Suomen yhteiskuntaa. Myös vammaisten oikeuksia on suojeltava.
Syrjintä työmarkkinoilla ja vähemmistöryhmien oikeuksien rikkominen tekee hallaa niin verotuotoille, kuin Suomen imagolle suvaitsevana maana.
Tunnen pitkäaikaisen yhdistystyökokemukseni ansiosta hyvin maahanmuuttajien ja vammaisten haasteet, olen ollut mukana monissa viranomaishankkeissa, syrjinnänvastaisissa kampanjoissa ja neuvottelukunnissa.

Perheoikeudet ja lasten hyvinvointi kotona ovat A ja O

Koska olen osittain suomalainen ja osittain slaavilainen, ymmärrän miten tärkeää on sujuva perhe-elämä sekä miksi joissakin sekakulttuuriperheissä tulee epäymmärryksiä lasten kasvatuksen kanssa, mikä voi johtaa lastensuojeluviranomaisten sekaantumiseen.
Lasten tulee voida hyvin kotona, mikä vaikuttaa koulunkäyntiin, tulevaan elämään ja heidän perhenormeihin. Olen ollut lukuisia vuosia yhdistystyössä auttamassa perheitä ja viranomaisia saamaan keskinäinen ymmärrys, sekä nähnyt tulkkina asioita..

Elinvoimainen luonto ja vihreät arvot sekä sähköautoilijoiden haasteet

Rakastan luontoa, järviä, telttailua ja kanootillani melomista. Ja onneksi Suomi on puhdas ja kaunis maa. Sitä on kuitenkin suojeltava ja viranomaiset tekevätkin paljon kasvihuonepäästöjen vähentämiseksi sekä kestävien ratkaisujen luomiseen.
Sähköauton omistajana olen nähnyt haasteita EV-autoilussa ja miksi sähköautoja vielä hieman pelätään. Latausasemia ei ole paljoa, ne ovat usein epäkunnossa ja joidenkin hinnat ovat polttoainekäyttöä suurempia. Pyritään tekemään Suomi Electric car friendly!