Hajautettu energiatuotanto on paras

Keskusta.fi / Varsinais-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Hajautettu energiatuotanto on paras
23.2.2011 14:11

Piirihallitus

Turussa ratkaisun alla olevan seudullisen energiantuotannon tulee perustua uusiutuvaan ja kotimaiseen energiaan, jolloin erityisesti kaukolämmön tuotannossa tulee siirtyä fossiilisista polttoaineista uusiutuviin.

Turun kaupunkiseudun hajautetut energiaratkaisut ohjaavat asutusta ja energiankäyttöä tasapainoisesti kaupunkiseudun kaikkiin kuntiin, mikä tukee koko seutukunnan elinvoimaa. Tällä laajalla alueella tulee tarjota erilaisia asumismuotoja. Kerrostalojen rakentamisessa tulee lisätä matalaenergia- ja puurakentamista sekä talokohtaisia aurinko- ja maalämpöratkaisuja.

Hajautetuilla uusiutuvan energian tuotantolaitoksilla voimme tavoitella energiantuotannossa omavaraisuutta ja päästöttömyyttä. Samalla edistämme innovatiivisten yritysten syntyä luoden uusia työpaikkoja koko maakuntaan jo menestystä tuoneiden teollisuudenalojen lisäksi.