KESKUSSAIRAALA ON REMONTOITAVA

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 5.jpg
Keskusta.fi / Kymenlaakso / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / KESKUSSAIRAALA ON REMONTOITAVA
30.9.2011 21:01

Sairaanhoitopiirin (Carea Oy)eri luottamustehtäviin Keskustan Kymenlaakson piiristä valitut edustajat ja Kouvolan kaupunginhallituksen ja valtuuston keskustalaiset edustajat keskustelivat tiistain a 20.9 vaativan erikoissairaanhoidon saatavuuden turvaamisesta Kymenlaaksossa. Keskusteluun osallistuneet luottamushenkilöt olivat yksimielisesti sitä mieltä, että Keskustan Kymenlaakson piirin piirihallituksen tulisi ottaa selvä kanta Kymenlaakson keskussairaalan laajennus ja peruskorjaushankkeeseen.

Piirihallitus käsitteli asiaa ja esittää seuraavan kannanoton:

Keskustan Kymenlaakson piiri pitää välttämättömänä, että maakunnassa toimii vaativaa erikoissairaanhoitoa laadukkaasti tuottava sairaala ja yksikkö, joka kykenee kustannustehokkaasti järjestämään maakunnan väestön tarpeisiin nähden riittävän laajan 24/7erikoissairaanhoidon päivystyksen. Kun asiantuntijaselvitysten perusteella tiedetään, että Kymenlaakson keskussairaala, ollakseen tehokas ja kilpailukykyinen yksikkö, vaatii lähivuosina remonttia ja tilojen uudelleen järjestelyjä, niin riittävä suunnittelumääräraha tulee ottaa Carean vuoden 2012 talousarvioon. Lisäksi piirihallitus toivoo, että uuden terveydenhuoltolain edellyttämä sairaanhoidon suunnittelu ja mm. työnjakokysymykset sairaanhoitopiirin ja yksittäisten kuntien kesken neuvoteltaisiin mieluimmin etupainotteisesti kuin viime hetkellä.

Keskustan Kymenlaakson piiri ry:n piirihallitus

Lisätietoja puheenjohtaja Jarmo Tulkki  p.040 5614721.