Keskusta puolustaa tohmajärveläisten palveluita

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Pohjois-Karjala / Suomeksi / Kunnat / Tohmajärvi / Etusivu / Keskusta puolustaa tohmajärveläisten palveluita
26.2.2013 22:39

Suomen hallitus kysyy Suomen kunnilta mielipidettä kuntauudistuksen suhteen. Suomen hallitus kysyy Tohmajärven kunnalta mitä mieltä olemme hallituksen toimivallasta päättää kuntajaon muuttamisesta, kuntauudistuksen aikataulusta ja sosiaali- ja terveydenhuollon tehtävien turvaamisesta sosiaali- ja terveydenhuollon palvelurakennetta koskevien linjausten mukaisesti. Luonnos lähetettiin kuntiin lausunnolle viikolla 47 ja lausuntoaika päättyy 7.3.2013.

Keskustan valtuustoryhmän käsitteli asiaa ryhmäkokouksessaan 24.2.2013. Keskusta lähtee liikkeelle palveluista. Keskustan valtuustoryhmä haluaa turvata kuntalaisten kannalta keskeiset palvelut omalla alueellaan lähipalveluina. Tohmajärveläisillä on oikeus terveydenhoitoon ja sitä oikeutta ei saa Kataisen hallitus meiltä viedä. Keskustan valtuustoryhmä on sitä mieltä, ettei kunnille tule säätää laissa velvollisuutta kuntaliitoksen selvittämiseen.

Keskustan valtuustoryhmä toivoo, että Keskusta, Sdp ja Seitsikko löytävät kuntarakennelaki-asiassa yhteisen tahtotilan. Tohmajärven kunnanvaltuusto vastaa kuntarakennelakiluonnosta koskien Suomen hallitukselle 4.3.2013.

Keskustan Tohmajärven valtuustoryhmä