Keskusta valitsi 12 ehdokasta eduskuntavaaleihin

Keskusta.fi / Varsinais-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keskusta valitsi 12 ehdokasta eduskuntavaaleihin
29.3.2010 11:05

Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous pidettiin perjantai-iltana 26.3.10 Laitilan kaupungintalolla.

Varsinais-Suomen Keskustan piirikokous pidettiin perjantai-iltana 26.3.2010 Laitilan kaupungintalolla. Kokouksen keskeisenä asiana oli vuoden 2011 eduskuntavaaliehdokkaiden nimeäminen.

Äänestyksen jälkeen päätettiin nimetä seuraavat 12 ehdokasta:

Teija Ek-Marjamäki, Loimaa (122 ääntä)
Marjaana Hoikkala, Kemiönsaari (113)
Ulla Huittinen, Salo (113)
Riitta Karjalainen, Turku (104)
Timo Kaunisto, Laitila (124)
Esko Kiviranta, Sauvo (114)
Anna-Liisa Koivisto, Lieto (117)
Heikki Mäki, Turku (106)
Matias Ollila, Turku (123)
Janne Rauhansuu, Pöytyä (115)
Annika Saarikko, Turku (117)
Mauri Salo, Somero (103)

Lisäksi piirikokous valtuutti piiritoimikunnan valitsemaan kaksi ehdokasta myöhemmin.

Varsinais-Suomen Keskusta on vaaliliitossa RKP:n kanssa, joka on nimennyt kolme omaa ehdokasta.

Puoluevaltuuskunnan jäseniksi piirikokous ehdottaa:
Janne Aso, Kaarina; Teija Ek-Marjamäki, Loimaa; Ulla Huittinen, Salo; Anna-Liisa Koivisto, Lieto; Eero Kuisma, Laitila ja Kerttu Palmunen, Turku.

Kokous teki kannanoton seuraavista kolmesta aiheista:

Kaunisto Keskustan puheenjohtajaksi

Varsinais-Suomen Keskustapiiri kannattaa kansanedustaja Timo Kauniston valintaa Suomen Keskusta rp:n puheenjohtajaksi. Kaunisto on ensimmäisen kauden kansanedustaja ja jo yhdessä kaudessa hänet on opittu tuntemaan asiantuntevana ja suoraselkäisenä poliitikkona. Varsinais-Suomen Keskustapiiri uskoo, että puolue saa Kaunistosta tulevaisuuteen katsovan puheenjohtajan.

Ihmisten onni hallitusohjelman keskeisimmäksi tavoitteeksi

Kaikkien ihmisen on saatava elää arvokasta elämää. Tulevan hallituksen hallitusohjelmassa tulee olla kaikkein keskeisimpänä tavoitteena ihmisten onni. Talouskasvu on hyvä renki, mutta huono isäntä.

Hallitusohjelman linjaukset todeksi

Keskustalaisten mielestä maakunnan vahvuutena ovat maaseudun uusiutuvat luonnonvarat, joiden arvo tulevaisuudessa vain kasvaa. Hallituksen on aika toteuttaa hallitusohjelmassa määritellyt tavoitteet uusiutuvien energiamuotojen osalta.