Keskustan ehdokaslista Keski-Suomessa on valmis

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keskustan ehdokaslista Keski-Suomessa on valmis
27.9.2014 0:01

Keskustan Keski-Suomen piiri on valmiina eduskuntavaaleihin. Piirihallitus nimesi tänään 26.9.2014 kokouksessaan Muuramessa sairaanhoitaja (YAMK) Sari Hovilan ja insinööri Ilkka Kemppaisen eduskuntavaaliehdokkaiksi.

Joutsan Leivonmäellä asuva Hovila (41) työskentelee sairaanhoitopiirissä kouluttajana ja harrastaa metsänhoitoa. Ilkka Kemppainen (46) Viitasaarelta on maanrakennusalan yrittäjä, joka on tehnyt pitkän uran myös kuljetusalalla, kuten Keski-Suomen Kuljetus Oy:n toimitusjohtajana.

Keskustan Keski-Suomen piiri on nimennyt nyt täyden ehdokaslistan 14 nimeä. Keski-Suomesta ovat eduskuntaan ensi huhtikuussa käytävissä vaaleissa ehdolla opiskelija Petri Honkonen (27) Saarijärveltä, sairaanhoitaja Sari Hovila (41) Joutsasta, oppimispäällikkö Tuulia Ikkelä-Koski (48) Jyväskylästä, kansanedustaja Anne Kalmari (46) Kivijärveltä, maatalousyrittäjä Satu Koskinen (47) Karstulasta, yrittäjä Ilkka Kemppainen (46) Viitasaarelta, erityisavustaja Joonas Könttä (25) Jyväskylästä, metsäkoneyrittäjä Pertti Lehtomäki (60) Multialta, sijaispappi Lauri Oinonen (67) Keuruulta, projektipäällikkö Matti Similä (38) Jämsästä, opiskelija Samuli Mattila (17) Uuraisilta, yrittäjä Petri Neittaanmäki (39) Jyväskylästä, kansanedustaja Aila Paloniemi (58) Jyväskylästä sekä kansanedustaja Mauri Pekkarinen (67) Jyväskylästä.

Piirihallitus joutui äänestämään viimeisestä kahdesta ehdokaspaikasta, koska kaikki halukkaat eivät mahtuneet ehdokaslistalle.

Lisätiedot:

Pauliina Maukonen-Kärkkäinen