Keskustan ensimmäiset kansanedustajaehdokkaat Keski-Suomeen nimetty

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keskustan ensimmäiset kansanedustajaehdokkaat Keski-Suomeen nimetty
17.4.2010 14:31

Piirikokous asetti 17.huhtikuuta Äänekoskella pidetyssä vuosikokouksessaan keskustan ensimmäiset kansanedustajaehdokkaat kevään 2011 vaaleihin. Piirin ehdokkaita ovat kansanedustaja ja maatalousyrittäjä Anne Kalmari Kivijärveltä, YTM Petri Neittaanmäki Jyväskylästä, kansanedustaja ja pastori Lauri Oinonen Keuruulta, kansanedustaja ja toimittaja Aila Paloniemi Jyväskylästä, elinkeinoministeri Mauri Pekkarinen Jyväskylästä, rakennusarkkitehti ja yrittäjä Voitto Suosaari Jämsästä, vanhusasiavaltuutettu ja YTM Pauliina Takala Muuramesta sekä opiskelija Petri Toivola Jyväskylästä.

Keskusta asettaa kansanedustajavaaleihin täyden listan eli 14 ehdokasta. Vaaliliittoa ei tehdä. Loput ehdokkaat piiri asettaa syksyllä ylimääräisessä piirikokouksessa.

Keskustan Keski-Suomen piiri tukee elinkeinoministeri Mauri Pekkarista yksimielisesti puolueen puheenjohtajaksi. Asiasta päätti  koolla ollut piirin vuosikokous.

Piirin vuosikokous esittää myös, että puolueiden tulisi sopia Keski-Suomessa nk. kampanjakatosta tulevissa kansanedustajavaaleissa. Kampanjakaton tulisi koskea niin puolueen piirien kuin yksittäisten ehdokkaiden kampanjoita. Keskusta on asiassa aloitteellinen ja kutsuu muiden puolueiden edustajat keskustelemaan kampanjakaton suuruudesta lähiaikoina. Politiikan uskottavuuden ja kansanvallan säilyttäminen vaatii yhteisiä pelisääntöjä, todettiin keskustan piirikokouksessa yksimielisesti.

Keskustan piirin vuosikokouksen teema oli sosiaali- ja terveyspalveluiden järjestäminen. Kokouksessa kuultiin lapsiasiavaltuutettu Maria Kaisa Aulan puheenvuoro lapsen oikeudesta leikkiin ja vanhempien aikaan. Keski-Suomen sairaanhoitopiirin hallituksen puheenjohtaja Leila Lindell keskustelutti kokousosallistujia alustuksellaan sosiaali- ja terveyspalveluiden järjestämisestä.

Piirin kokous otti kantaa sosiaali- ja terveyspalveluiden järjestämiseen maakunnallisen mallin mukaisesti sekä työelämän kehittämiseen joustavammaksi ja perhettä huomioivammaksi.

Lisätiedot:

Pauliina Maukonen-Kärkkäinen
Keskustan Keski-Suomen piiri ry.
pauliina.maukonen-karkkainen(at)keskusta.fi