Keskustan tavoitteena on hiilineutraali Keski-Suomi

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keskustan tavoitteena on hiilineutraali Keski-Suomi
29.10.2019 10:09
NopeatYhteydetSujuvaArki.jpg

Keskustan Keski-Suomen piiri haluaa vähentää liikenteen päästöjä ja siirtää työmatkaliikennettä junaraiteille. Keski-Suomen tulee kehittää raideliikennettä erityisesti Jyväskylän laajenevalla työssäkäyntialueella.

Jotta raideliikenteestä tulee sujuva osa ihmisten arkea, tulee rautateiden yhteyteen rakentaa kohtuuhintaisia liityntäpysäköintejä ja seisakkeita. Hyvä alku on rakentuvan sairaala Novan seisake, joka helpottaa pitkämatkalaisten työssäkäyntiä ja myös sairaalassa asiointia. Junaliikenteen aikataulusuunnitteluun tulee kiinnittää huomiota myös vuorotyössä käyvien osalta.

Keski-Suomen sisäinen raideliikenne tukee piirin mielestä myös Keski-Suomen saavutettavuuden kannalta tärkeää Jyväskylä-Tampere -ratahanketta.

Piiri haluaa tehdä Keski-Suomesta raiteilla liikkuvan, ympäristövastuullisen ja sujuvan arjen maakunnan. Keskustan Keski-Suomen piirin tavoitteena on hiilineutraali Keski-Suomi.

Lisätiedot:

Pauliina Maukonen-Kärkkäinen,