Keskustan valtuustoryhmän puheenvuoro Katri Helenan raitista

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Pohjois-Karjala / Suomeksi / Kunnat / Tohmajärvi / Uutiset ja tapahtumat / Keskustan valtuustoryhmän puheenvuoro Katri Helenan raitista
21.5.2014 18:52

Asiakohtaan kuuluen ja tilanteeseen sopien aloitus Juha Watt Vainion sanoittamasta ja Katri Helenan laulamasta kappaleesta ”Minne tuuli kuljettaa”.

”Kulkija ne tietää, Kulkija ne sietää, Luonnon oikut nuo, Tuuli toista haastaa, Turhat toiveet raastaa, Voittoja ei suo, Minne tuuli tytön kuljettaa, Milloin tuulentuvan nähdä saa, Tuuli on vastainen, Kääntyykö suunta sen? Minnekä tuuli vienee”

Keskustan valtuustoryhmä on käsitellyt useampaan kertaan Katri Helenan raitti asiaa. Valtaosalle meistä valtuutetuista tuli täytenä yllätyksenä asian saama voimakas vastustus. Tuosta kertoo sekin, että asiasta päätettiin yksimielisesti kunnanhallituksessa kahdesti.

Keskustan valtuustoryhmä piti alussa ja pitää edelleen asiaa hyvänä ja positiivisena pr-tempauksena. Tänään meillä on tässä kokouksessa pöydällä kunnanhallituksen jälkimmäinen päätösesitys asiasta. Osa valtuustoryhmästämme pitää kiinni alkuperäisestä suunnitelmasta ja virallisesta tiestä ja osa taas näkee, että ei väkisin kun meni hyvä asia tällä tavalla toraiseksi.

Tuskin kukaan valtuutetuista on sitä mieltä, että emme tarvitse ideoita kunnan kehittämiseen ja markkinointiin. Kyllä me tarvitsemme uusia ideoita.

”Tutki tuulen suuntaa, Se on pohjoinen, Tiukka mutru huuleen, Selkä vastatuuleen, Kestät kyllä sen”