Keskustanaiset kampanjoivat Valoa, ei väkivaltaa -teemalla Kisapuistossa 23.11.

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 3.jpg
Keskusta.fi / Karjala / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutiset / Keskustanaiset kampanjoivat Valoa, ei väkivaltaa -teemalla Kisapuistossa 23.11.
22.11.2019 14:00
Valoa.png

Keskustanaisten Karjalan piiri kampanjoivat lauantain 23.11. SaiPa-Ilves -jääkiekkopelissä Valoa, ei väkivaltaa -teemalla. Valoa, ei väkivaltaa -kampanjalla puolustetaan naisten ihmisoikeuksia, ruumiillista koskemattomuutta ja oikeutta väkivallattomaan elämään. Valtakunnallinen kampanja toteutetaan YK:n naisiin kohdistuvan väkivallan vastaisen päivän, 25.11., läheisyydessä. Lappeenrannassa Keskustanaisten perinteeksi on muodostunut Kisapuisto ja SaiPan kotipeli.

Vuoden 2019 Valoa, ei väkivaltaa -kampanjan teemana on Jokaisella on oikeus tukeen. Teemalla halutaan viestiä sitä, että jokaisella väkivaltaa tai sen uhkaa kokeneilla on oikeus tukeen ja apuun, oli sitten asunnoton, päihteidenkäyttäjä tai esimerkiksi nuori. Keskustanaiset jakavat valoa pimeyteen tuovia heijastimia pelin päätyttyä 680 ensimmäiselle.

Keskustanaisten Karjalan piiri ry.