Keskustanuoret ja vesaiset tärkeä osa keskustalaista perhettä

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keskustanuoret ja vesaiset tärkeä osa keskustalaista perhettä
16.3.2010 14:33

Keskustanuoret ja vesaiset ovat keskustan sisarjärjestöjä, jotka omalta osaltaan tähtäävät toiminnallaan keskustalaisen aateperinnön jatkuvuuteen kasvattamalla keskustalle uusia aktiivitoimijoita. On myös keskustasta ja sen jäsenistä kiinni, kuinka moni keskustanuorten ja vesaisten toiminnassa mukana olleista jatkaa vaikuttamista keskustaliikkeessä.

Keskustanuoret on merkittävä nuorten vaikuttamiskanava, yhteiskunnallinen vaikuttaja ja aktiiviseen kansalaisuuteen kasvattava nuorisojärjestö. Keskustanuorten toiminnassa oppii osallistumisen ja vaikuttamisen taitoja sekä pääsee hyödyntämään niitä omassa lähiympäristössään ja yhteiskunnassa. Vesaiset ja keskustanuoret ovat toiminnallisesti koko maan kattavia järjestöjä, mikä on merkittävä apu puolueen vaali- ja järjestötyölle. Keskustanuorten edelläkävijä MNL perustettiin jo v. 1945.

Vesaiset on valtakunnallinen lasten ja perheiden järjestö. Vesaiset tarjoaa perheille toimintaa, jossa lapsi on tärkein. Toiminta pohjautuu keskustalaiseen arvomaailmaan ja alkiolaisuuteen. Vesaiset osallistuu yhteiskunnassa käytävään perhepoliittiseen keskusteluun tuomalla esille omia tavoitteitaan. Vesaisten Keskusliitto on perustettu v. 1956.

Keskusta tarvitsee aktiivisia kansalaisia. Myönteiset kokemukset vesaisissa ja keskustanuorissa kasvattavat sekä aikuisiän vaikuttajia että toimijoita. Siksi onkin tärkeää auttaa ja tukea vesaisia sekä keskustanuoria keskustassa kaikilla tasoilla ja tavoilla. Näin he jaksavat tehdä puolueenkin kannalta tärkeää toimintaa. Kannustamalla sekä tukemalla nuoria rakennamme keskustalle jatkuvuutta ja tulevaisuutta.

Markku Kananen
Keskustanuorten Keski-Suomen piirin johtokunnan jäsen, puolueen edustaja

Lisätiedot: Markku Kananen p. 044 4596891