Kokousterveiset kunnanvaltuustosta 24.4.2018

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 5.jpg
Keskusta.fi / Kymenlaakso / Suomeksi / Kunnat / Iitti / Uutiset ja tapahtumat / Kokousterveiset kunnanvaltuustosta 24.4.2018
24.4.2018 21:39

Paikalla kokouksessa olivat kaikki keskustan varsinaiset valtuutetut. Asialistalta löytyi kaavamuutoksia, kunnan väliaikainen rahoitus Leader-ryhmien hankkeista, kuntastrategia sekä Kimolan kanavan kunnossapito- ja omistusjärjestelyt. Tässä muutama nosto kokouksesta.

Kuntastrategia
Valtuuston puheenjohtaja kertasi käsittelyn alkuun kuntastrategian prosessia. Voimme ilolla todeta, että työstöön on osallistunut laaja joukko kuntalaisia. Niin yrittäjät, järjestöt, lapset ja nuoret ovat päässeet kertomaan mielipiteensä. Myös kunnan eri toimielimet ovat kommentoineet luonnosta. Valtuustossa hyväksytyssä kuntastrategiassa linjataan kunnan toiminnan ja talouden pitkän aikavälin tavoitteista ja se tulee vahvasti ohjaamaan kunnan toimintaa valtuustokauden ajan. Ei siis mikään kevyt paperi, vaan tärkeä kunnan johtamisen väline.
Keskustalle tärkeät hankkeet kuten päiväkoti ja tietoliikenneyhteyksien parantaminen ovat kirjattuna strategiassa. Tietoliikenne yhteyksiin liittyvään kirjaukseen tehtiin vielä lisäys valtuustossa, jonka mukaan tietoliikenneyhteyksien kehittämisessä tulee pyrkiä alueelliseen tasapuolisuuteen.

Kimolan kanava
Valtuustossa käytiin vilkas keskustelu liittyen Kimolan kanavan rahoitukseen. Kaikki keskustan valtuutetut olivat sillä kannalla, että kunnan tulee lähteä mukaan hankkeeseen. Taloudellinen panostus on suuri, mutta pidämme hanketta merkittävänä alueen elinvoiman vahvistajana.

Seuraava valtuuston kokous on sovittu pidettävän 29.5. kunnantalolla.