Kouvolan puoluekokoukseen odotetaan noin 2000 äänioikeutettua keskustalaista

Keskustan uutisia

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Uutiset ja Keskusta-TV / Uutiset / Kouvolan puoluekokoukseen odotetaan noin 2000 äänioikeutettua keskustalaista
6.9.2019 15:37
Unknown-23.jpeg

Keskustan ylimääräinen puoluekokous on valmiina alkamaan Kouvolan Lumon areenalla. Paikalle odotetaan virallisten äänioikeutettujen lisäksi myös satoja kokouksen seuraajia. Kokouspäivä on avoin kaikille.

Ylimääräisen puoluekokouksen on määrä huipentua jossain vaiheessa myöhäistä iltapäivää Keskustan uuden puheenjohtajan valintaan. Puheenjohtajuudesta kisaavat keskustaministerit Antti Kaikkonen ja Katri Kulmuni sekä hartolalainen yrittäjä Jari Tasanen. Puheenjohtajan nimi on selvillä lauantai-iltaan mennessä.

Puoluekokous on avoin kaikelle kansalle ja Lumon Areenalle on vapaa pääsy - katsomokapasiteettia riittää tuhansille ihmisille.

Huomioida kannattaa myös aamupäivä ennen varsinaista klo 12.30 alkavaa kokousta. Kokoushengessä käydään kolme eri paneelikeskustelua. Yhteislyseolla käynnistyy klo 9.30 keskustelu ilmastosta, kotimaisesta ruoasta ja maatalouden kannattavuudesta. Keskustelua alustavat ministeri Jari Leppä sekä professori Hannele Korhonen. Keskustelua moderoi Keskustan ruokaryhmää johtanut Eerikki Viljanen.

Hallilla käynnistyy samaan aikaan klo 9.30 paneeli otsikon "Mikä on totuus keskustalaisuudesta" -alla. "Taviskepulainen" Heli Lehtilän haastateltavana on tuoreen "keskustalaisuudesta" -teoksen kirjoittanut tietokirjailija Juha Kuisma.

Aamupäivä huipentuu vielä ennen kokouksen alkua viimeiseen pj-tenttiin, joka käynnistyy hallin isossa kokoussalissa klo 10.30. Ehdokas Kaikkosta, Kulmunia ja Tasasta haastattelee Keskustan puoluevaltuuston pj. Antti Kivelä.

Summa Summarum, lämpimästi tervetuloa Kouvolaan. Ja mikäli et pääse paikalle, voit seurata päivän tapahtumia Keskustan facebook-sivuilta suorana livetsriiminä.