Kunnallisjärjestön Syyskokous

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Etelä-Häme / Suomeksi / Kunnat / Jokioinen / Uutiset ja tapahtumat / Kunnallisjärjestön Syyskokous
27.11.2018 23:00
Johanna Häggman 271118.jpgJohanna Häggman

Kunnantalolla kunnanhallituksen huoneessa

Johanna Häggman 271118_2.jpg
Kansanedustajaehdokas Johanna Häggmanin puheenvuoro.

Vierailijana esittäytyi Etelä-Hämeen piirin puheenjohtaja, kansanedustajaehdokas Johanna Häggman. Johanna kertoi puheenvuoronsa alussa piirin kuulumisia. Kehitteillä on järjestää piirin alueella omat puheenjohtajapäivät, joihin kutsuttaisiin mm. kunnallisjärjestöjen- ja valtuustoryhmien puheenjohtajat kaikista piirin kunnista käsittelemään alueen keskeisiä ajankohtaisia asioita.

Seuraavaksi Häggman kertoi vaalitavoitteistaan. Aluepolitiikkaa tulisi tehostaa nykyistä paremmin niin, että koko suomea kehitetäisiin tasapuolisesti kaikki maakunnat ja -kunnat huomioiden.

Perhepolitiikassa tärkeää on, että perheet itse voivat valita heille sopivimman vaihtoehdon mm. vanhempain vapaiden käytöstä, ei pakottavia kiintiöitä. Sosiaaliturvassa tärkeää on lisätä tukea heikommille pärjääville lapsiperheille. Lisäksi Johanna käsitteli mm. koulutus-, työvoima- ja turvallisuuspoliittisia teemoja sekä ilmasto asioita.

Kahvitauko syyskokouksessa 271118.jpg

Kokouspaikkana kunnanhallituksen huone.

Kokousvalintoja v. 2019:

Kunnallisjärjestön puheenjohtajaksi valittiin uutena Antero Suonpää. Varapuheenjohtajana jatkaa Pauli Marttila ja sihteerinä Mervi Yrjänä sekä rahastonhoitajana Eeva Lääveri. Jäseniksi valittiin edelleen Sakari Raiskio, Harri Saarinen, Antti Suokas, Timo Heikkilä, Marianne Mänki, Petri Okkonen ja kuluvan vuoden puheenjohtaja Rami Lehtinen. Uutena valittiin Kirsi Räisänen ja Keskustanaisten edustajaksi myöhemmin valittava puheenjohtaja.

Piirikokousedustajiksi valittiin pj Antero Suonpää ja varaedustajaksi vpj Pauli Marttila

Toiminnantarkastajina jatkavat Seppo Valtti ja Inkeri Koskela. Varatoiminnantarkastajina Kirsti Ruohonen ja Raimo Vaittinen.

_______________________________________________________________________________________________________________

Keskustan Jokioisten paikallisyhdistyksen valintoja v. 2019:

Puheenjohtajaksi valittiin uutena Petri Okkonen. Varapuheenjohtajana jatkaa Pauli Marttila ja sihteerinä Inkeri Koskela sekä rahastonhoitajana Eeva Lääveri. Jäseninä jatkavat Juha Simola, Antero Suonpää ja Raimo Vaittinen. Uutena johtokuntaan valittiin Seppo Valtti ja kuluvan vuoden puheenjohtaja Antti Suokas jatkaa jäsenenä.

Piirikokousedustajaksi valittiin Petri Okkonen, Pauli Marttila, Inkeri Koskela ja Eeva Lääveri.
Varaedustajiksi valittiin Seppo Valtti, Antti Suokas, Raimo Vaittinen ja Juha Simola.

Toiminnantarkastajiksi valittiin edelleen Eira-Maija Tanni ja uutena Sanni Junnila. Varatoiminnantarkastajina jatkavat Kirsti Ruohonen ja Kirsi Uusimäki.

pm