Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Etelä-Savo / Suomeksi / Kunnat / Mikkeli / Uutiset ja tapahtumat / Kuntaliiton oltava kaikkien jäsentensä edunvalvoja
29.11.2013 17:18

Seija Korhonen, Kuntaliiton valtuuston keskustaryhmän puheenjohtaja

Kuntaliiton valtuuston keskustaryhmä:

Kuntaliiton oltava kaikkien jäsentensä edunvalvoja

Kuntaliiton  valtuuston keskustaryhmä korostaa kuntalähtöisiä uudistuksia ja kunnallisen itsehallinnon puolustamista. Keskustan mukaan Kuntaliitolla on tärkeä rooli kaikkien ja kaikenkokoisten kuntien edunvalvojana.

- Haluamme Kuntaliitolta selkeän kannanoton sen puolesta, että kuntia koskevat uudistukset voivat vaihtoehdottomuuden ja ylhäältä sanelun sijaan perustua  itsenäisten kuntien tiivistyvään yhteistyöhön, myös kuntayhtymät vaihtoehtona.  Edellytämme myös, että Kuntaliitto sanoutuu selkeästi irti pakkoliitoksista, totesi keskustaryhmän puheenjohtaja Seija Korhonen Kuntaliiton valtuuston kokouksessa.

Kuntaliiton valtuuston keskustaryhmän mielestä Kataisen hallituksen pitäisi pysäyttää umpikujaan ajautuneet kunta- ja sote-uudistuksensa ja aloittaa ne parlamentaariselta pohjalta.

- Toivomme myös Kuntaliiton puhuvan voimakkaasti parlamentaarisen valmistelun puolesta isoissa uudistuksissa, totesi Seija Korhonen puheessaan.

Keskustaryhmä on huolissaan myös kunta-valtio -suhteen luottamuksen rapautumisesta.

- Nyt on aloitettava välittömästi talkoot kuntien ja valtion välisen luottamuksen palauttamiseksi. Se edellyttää kuntien todellista kuuntelemista, ennustettavaa ja pitkäjänteistä kuntapolitiikkaa sekä kuntien tehtävien ja niiden rahoituksen tasapainoon saattamista, linjasi ryhmäjohtaja Seija Korhonen puheessaan Kuntaliiton valtuustossa.

Lisätietoja:
Seija Korhonen, Kuntaliiton valtuuston keskustaryhmän puheenjohtaja, p. 050 545 6261.

Kuntaliiton valtuuston keskustaryhmä:

Kuntaliiton oltava kaikkien jäsentensä edunvalvoja

Kuntaliiton  valtuuston keskustaryhmä korostaa kuntalähtöisiä uudistuksia ja kunnallisen itsehallinnon puolustamista. Keskustan mukaan Kuntaliitolla on tärkeä rooli kaikkien ja kaikenkokoisten kuntien edunvalvojana.

- Haluamme Kuntaliitolta selkeän kannanoton sen puolesta, että kuntia koskevat uudistukset voivat vaihtoehdottomuuden ja ylhäältä sanelun sijaan perustua  itsenäisten kuntien tiivistyvään yhteistyöhön, myös kuntayhtymät vaihtoehtona.  Edellytämme myös, että Kuntaliitto sanoutuu selkeästi irti pakkoliitoksista, totesi keskustaryhmän puheenjohtaja Seija Korhonen Kuntaliiton valtuuston kokouksessa.

Lisätietoja: